busilusan

Alla inlägg under maj 2015

Av ingela larsson - 31 maj 2015 19:26

Idag var jag ej i stallet som jag brukar utan jag var och shoppade med mamma tess tina och lisen. Först gick vi runt i klädaffärer men där hittade jag inget sedan åkte vi och åt på donken. Åt det vanliga nuggetsmeny. Sen efter fick vi gratis glass eftersom de gjort fel med tina och lisens beställning. efter maten blev det hööks där vi köpte nya ridhjälmar. sedan handla mat på ica och efter det hem. Hemma har det varit som vanligt, gett djuren, ätit middag och pluggat samt titta tv å datorn.

Ingen bild idag då de är på mobilen och bloggar från datorn.

Av ingela larsson - 30 maj 2015 20:01

gjorde inte så mycket på förmiddagen idag. Efter lunch så åkte vi och handlade lite först och sedan till stallet. I stallet så fixade vi iordning flingan och nikki inför ponnyridning. Sen på ponnyridningen så sög vädret det regnade hela tiden men gick ändå. Tror vi fick ihop runt 35 rundor så det är bra med tanke på väder förhållandena. Efter var man väldigt blöt! Tog inga bilder för var ryttare hela tiden och det regnade. Hemma sen så tog jag en varm dusch och det var väldigt skönt när man var frusen. Även gett djuren och ätit middag och nu tittar jag på tv

Av ingela larsson - 30 maj 2015 09:31

igår i skolan så var det en väldigt onödig dag enligt mig. Det ända jag gjorde var att vara funktionär på fotbollsturneringen med blandade lag från åk 7-9 men endast de som ville spela var med i lagen å ville ej så blev funktionär. Skulle sitta bredvid planen och vara tidtagare med några andra. Sen var det match mellan vinnarna av turneringen och ett personallag och efter det match mellan niorna och personalen. Kommer ej ihåg hur dessa matcher gick då jag ej var så insatt. Avslutade dagen med att vi fick hamburgare. Sedan vara på Tess lektion medan ja vänta på bussen. De hade utelekar så titta på. Hemma gjordes sedan typ det vanliga + städa
Men titta på tv sent igår så orka ej blogga.

Av ingela larsson - 29 maj 2015 09:49

kom till stallet som vanligt och vi valde hästar utefter listan så efter lite tvekande valde jag Queenie. Så hämtade henne och fixade iordning och hon var mindre tjurig i hantering än vad hon brukar vara. Sen så red vi fram och då i traven så tyckte jag att hon inte kändes helt fräsch men Lisa sa att det ej var någon fara. Innan galoppen när vi skulle trava så kändes hon mer oren och då sa Lisa att hon ej gick rent så jag och Fanny fick skritta av Queenie och Eire i skogen och så får vi rida igen en annan gång. Sen när vi gick och lämnade de i hagen kom nikki springandes och var jätte gullig:-)

Av ingela larsson - 29 maj 2015 06:25

orkade ej i skolan och hemma sega internet. Men igår så hade vi först bild som vanligt, det ändå ovanliga var att läraren bröt ihop. Sedan vanlig svenska så läsa bok. Lunch bröd och soppa. Normal engelska och sist syslöjd och jag blev klar med min tröja :-)

Av ingela larsson - 27 maj 2015 19:01

Idag var en fett chill och annorlunda dag i skolan! Hade typ inga riktiga lektioner pga lärarbrist. Först hade vi epa utan lärare där vi blev insläppta i klassrummet men sedan typ gjorde ingen något eller aa några försökte göra charlie charlie challange men de funka ej. Sedan rast och efter det fysik med vikarie vi skulle göra gruppprov om ström och magnetism men fick typ titta i boken så de var lätt och fick även sluta tio min tidigare. Nästa lektion var vanlig svenska men där läser vi endast bok så inte direkt jobbigt. Sen var det so å läraren kom å ba ja tänker ha sjuorna nu så ni får arbeta självständigt i kapprummet typ. Å typ ingen jobbar då men ändå typ inget att göra så. Sedan hade vi lunch som skulle vara skink och potatisgratäng men fanns typ ingen skinka i den så blev potatisgratäng och knäcke macka till lunch. Engelska var nästa lektion och då hade vi muntligt prov i grupp, gamla nationella för åk 9. Gick ok men hade velat vara i annan grupp.. Sen hade vi no där vi endast skulle skriva labbraport om labberationen vi gjorde förra lektionen. Och sist var det en fett onödig spanska lektion där vi bara såg film.


Gick efter det upp till bussen för att ta fyra bussen och då var typ alla femmor som åker buss där och berättade att tre bussen ej kommit så ringde tess å frågade vem de haft och de var någon ny som höll på å missa att släppa av vid hållplatserna.. så han kanske missförstod att han skulle åka en sväng till. Men de i femman hade ju tur att de var onsdag för då går en buss vid fyra annars är tre bussen den sista. Och som tur var så är fyrabussen en annan buss än de andra så den kom iaf. Hoppade sedan av vid pappas jobb och fick skjuts hem. Det ösregnade när vi kom till cyklarna så la upp den på släpkärran och fortsatte åka bil i stället. 


Hemma så har ja ätit middag, gett djuren, plantera en blomma, chattat, kolla insta och lekt lite med pom.


Ganska långt kanske ointressant inlägg.

Av ingela larsson - 26 maj 2015 18:49

hade vikarie på musiken så tittade på film. Sedan lunch och efter det so där vi inte hade så mycket att göra. Efter det matte med vikarie så fick sluta en halvtimme tidigare och spelade då svarta Maja å kollade när de andra körde andra kortspel medan vi väntade på bussen. Kollade även vad jag fick för betyg på engelsk saken och är fett förvånad.. Sen åka bussen hem och hemma äta mellis ge djuren flytta ut kycklingarna och äta middag.

Sen så drog vi till sommarbetet och fotade lite.

Blev endast bilder på fölen i min mobil men fota de andra med kameran eller aa Tess gjorde. Nu ska jag snart ut och träna Pom lite :-)

Av ingela larsson - 26 maj 2015 09:59

har hittills haft två lektioner först EPA och sedan idrott. På idrotten så hade vi kondition och fys vilket var grymt jobbigt så känner typ inte mina ben nu. Eller iallafall inte låren. Så kommer nog ha världens träningsverk imorgon. Nu är det musik lektion och sedan lunch

Ovido - Quiz & Flashcards