busilusan

Alla inlägg under maj 2015

Av ingela larsson - 3 maj 2015 17:34

Åkte till stallet så vi var där till klockan elva när grupperna började. I första gruppen så gick jag och Tess igenom sommarhagarna. Fixade isolatorer och kollade tråden. Det var fem stolpar som gått av så det får vi lov att fixa innan vi släpper hästarna i de. Sen så åt jag lite av min lunch samtidigt som jag tittade på lektionen på banan, hade två mackor så åt ena. Sen så kom eleverna för grupp två så jag hämtade Ticky med Thindra. Sedan fixade eleverna sina hästar å efteråt värmde vi upp med uteritt och sen fick de rida programmet på banan. Efter åt vi resten av lunchen och sedan duschade vi nikki. När hon var duschad så gick vi först en tur i skogen och sedan fick hon gå på banan för att torka.

Sen när vi säger men vad gör du ponny så ställer hon sig upp och lyfter på överläppen precis som hon skrattar åt oss men hann ej få bild på det.
Åkte sedan hem och har gjort det jag brukar efter stallet + hoppat Pom .

Av ingela larsson - 2 maj 2015 19:39

gick upp sju imorse för att sedan vid kvart över åtta åka till kusinerna och vidare till Katrineholm för att gå på loppis. Men fanns inge intressant där så gick i lite affärer istället och åt på burger king. Sedan tillbaka till kusinerna för att vi ett hyra idrottshall med alla kusiner i två timmar! Vi körde bollekar, hinderbana, fallskärmen och mer:-) var roligare än jag trott! Efter det åkte vi till mormor och morfar och lämnade ägg samt åt middag.

Åkte sedan hem och hemma har jag gett djuren, gått med hundarna och gjort matte.

Av ingela larsson - 1 maj 2015 18:12

Vaknade inatt av att luftmadrassen hade hål så låg typ på marken, så hoppade upp och sov i soffan istället. Somnade sent och har inte sovit så skönt eftersom madrassen sjönk så var väldigt trött idag och vi hade typ slappar dag och vi alla trodde det var lördag men det var ju bara fredag så två lediga dagar kvar vilket är skönt! Men iaf idag så vaknade vi ganska sent och åt frukost typ halv elva sedan ut och snickra hus till kycklingarna och fixa i hönshuset till dem. Åt lunch vid typ två och sedan fick kycklingarna flytta ut i hönshuset. Gick efter det in och kollade på film om tobbe larsson och grundhantering. sedan kom Tina och skulle hämta lisen, hon hade med sig Tuqs så han och Pom fick leka lite och vi människor pratade och så sedan åkte de hem. Vi gav djuren och gick med hundarna och nu står maten i ugnen/ på spisen. ( köttfärslimpa och potatis) Just nu så bloggar jag och hundarna ligger nedanför och sover <3.

Om ni vill att jag lägger ut "get to know me better" ikväll så gilla detta inlägg  

Ovido - Quiz & Flashcards