busilusan

Alla inlägg under juli 2015

Av ingela larsson - 31 juli 2015 16:29

Sov ut ordentligt idag så åt frukost vid tiotiden sedan kolla på grey's anatomy och i reklamerna ge djuren och skriva packlista till lägret. Nu när det är gjort har jag lite mindre packningspanik. Bara hoppas man kommer ihåg allt. Sen när mamma kom hem gjorde vi först inte så mycket och sedan åt vi lunch. Efter lunch åkte vi och handlade lite och sedan när vi kom hem plockade vi potatis. Snart middag så passar på att blogga. Blir nog se stjärnkusken ikväll. 

Av ingela larsson - 30 juli 2015 21:31

I tisdags när kollot åkte häst å vagn så trasslade vi medhjälpare ut en lina till löshoppningen de skulle ha. Där efter kom Lisen Åt sedan lunch (ugns pannkaka) sen på eftermiddagen hade de löshoppning med river (en privat häst) och svinto. De skötte de riktigt bra. Sen hade vi anordnat en femkamp med grenarna vatten å mjöl, doppa pennan i flaskan, norska fyllan, sätta svans på grisen och hämta saker. I början hade ena laget övertaget och vann två i rad men sen vände det och andra laget vann de andra tre. Sen åt vi köttbullar å makaroner till middag tror jag. Tittade sen på lektionen å kommer ej ihåg resten.

Onsdagen så kom Jossan på förmiddagen så då var det Tess, jag, Jossan, Nova och Lisen. Började med att bara titta när ena gruppen red på banan på förmiddagen. Sen äta lunch. (Kräm å macka). Sen ledde vi de som red uteritt. Sen in å äta mellis å då kom tidningen. Som intervjuade några å tog bilder. Sen schamponerade kollot flingan och då passade jag på att smörja stropparna på sadlarna. Sen in och äta middag. Torsk gryta. Planerade sedan lite evangemang, julshow och spökvandring men bara preliminära så inget bestämt. Gick sedan ut i skogen och kollade vart man kan ha spökvandring. Edmond var med och skulle plocka svamp men han orkade ej leta så. Sen satt vi och snackade vis grillplatsen ett tag men blev tråkigt efter ett tag så gick till stallet och hade låtsas aktion vilket var väldigt kul. Blev inringda vid elva och fick inte va ute längre.

Idag så vakna vi till frukost så då äta på en gång sen ut å hjälpa till och hämta upp hästar och kolla på lektionen på banan. Sen in äta lunch (mackaronipudding) ut å åka Nils på uteritten +gå några sträckor. Sen hjälpte vi Jakob leta efter något men hittade det ej och under tiden då gick kollot skattjakt. Sen var vi med Elna ett tag och vid fem åt vi middag. (Flygande Jacob) sen hade vi voltige på ridlektionen tyckte det var okej men hade varit roligare om det varit två som kunde voltige som longerade hästarna då det nu blev så att vi fick turas om å longera Eire å Jossan som vet mer om voltigen Crannog så på Eire blev det väldigt basic. Sen efter packa in allt i bilen å åka hem.

.

Av ingela larsson - 28 juli 2015 09:32

Åkte till Hallmyra igår eftermiddag och var med på poolparty. Sedan så hjälpte vi Jakob fodra valackerna och då traktorn inte fungerade så fick vi köra skottkärror. Vilket var väldigt jobbigt då vi välte en del gånger och det var tungt att köra i hagen då det är lerigt och ojämnt. Men fick en krona var för det så kan väl ej klaga. Sen satt vi nere i köket och pratade till typ halv ett på natten så somnade typ halv två två. Nu på morgonen gick vi upp åtta för att fixa frukost. Sen åt vi frukost och nu ska vi ta upp Crannog för lägret ska köra häst o vagn.

Av ingela larsson - 27 juli 2015 14:09

bloggar om gårdagen nu då jag helt glömde bloggen igår och inte riktigt hann. Åkte till stallet till lektionerna. Båda lektionerna hade barbacka och de klarade de riktigt bra var nära att några gled av men de tog sig upp på ryggen igen och hittade balansen. Båda grupperna red första halvan på banan och andra i skogen så när vi gick i skogen tänkte jag plocka lite svamp men hittade bara en enda så inte mycket att göra med den. Sen efter åt vi lunch och sen vid fyra kom de som skulle gå på kollo och sedan presenterade alla sig och vi hade genomgång av veckan och sedan rundvandring på gården. Åt middag och sen när de red slingan hjälpte vi till när det behövdes. Sen hem. Kommer nog inte blogga på några dagar nu.

Av ingela larsson - 25 juli 2015 19:29

Städat lite idag och bara fixat hemma och sen de vanliga sysslorna. På eftermiddagen så åkte hela familjen på bio. Gick först och köpte biljetter och sedan köpte vi godis. Sen vid halv fem började filmen så var då i biosalongen. Vi tittade på miniorerna som var helt okej inte den bästa film jag sett men sevärd. Många komiska scener och bra gjord. Efter filmen hem och slänga ihop mat och nu bloggar jag och chattar.

Av ingela larsson - 24 juli 2015 18:43

Vaknade vid halv sju imorse och gick ut ett tag sedan så tittade jag sociala medier innan jag väckte Tess vid åtta. Åt då frukost och gav djuren. Sedan så städade vi våra rum å kolla tv. Mamma kom hem elva och då stack vi och handlade mat. Åt hemma grillad kyckling å rösti till lunch. Sen så tog vi in hönsen å lite annat och när pappa kom hem åkte vi på Malma marken. Köpte där en väska som jag är väldigt nöjd med ! Sen åt vi middag där jag åt en dubbelhamburgare å Festis. Sen hem och nu mys med Busan och blogga.

Fler som gillar den <3

Av ingela larsson - 23 juli 2015 21:13

har idag inte gjort så jätte mycket hemma förutom det vanliga, ge djuren, diskmaskinen, mat osv. Sen på kvällen så var det ridlektion som vanligt. Vi red på banan och jag hade Eire. Vi red blandade övningar på banan och i alla gångarter. Vi var bara fyra idag och banan är större så kändes väldigt annorlunda och man hade mycket plats. Jag tyckte lektionen gick väldigt bra och tror inte en lektion på eire gått så bra förut. Så jag är väldigt nöjd och känner att jag klarar eire nu och denna lektion var bra för mitt självförtroende. Bilder kommer nån annan dag då jag ej orkar överföra de nu.

Av ingela larsson - 22 juli 2015 21:09

efter lunch så hängde vi mest hos Corre tills mamma kom och hämtade oss. Påvägen hem så handlade vi och hemma gav vi djuren medan mamma lagade mat och sedan åt vi. Sen så åkte vi till stallet och red lektion. När vi skulle välja hästar så stod det mellan Ticky och samson för mig och kunde ej välja så Lisa fick välja och då fick jag Samson. Vi skulle ha tätridning i skogen. Man travar å den som är sist ska trava om och ta täten. Jag tyckte lektionen gick väldigt bra och nu tycker jag samson är väldigt rolig att rida igen. Sen efter så fick han beta och efter det ner i hagen. Sen hem, gå med hundarna och nu sitter jag och bloggar.

Ovido - Quiz & Flashcards