busilusan

Direktlänk till inlägg 30 juli 2015

Dagarna på Hallmyra

Av ingela larsson - 30 juli 2015 21:31

I tisdags när kollot åkte häst å vagn så trasslade vi medhjälpare ut en lina till löshoppningen de skulle ha. Där efter kom Lisen Åt sedan lunch (ugns pannkaka) sen på eftermiddagen hade de löshoppning med river (en privat häst) och svinto. De skötte de riktigt bra. Sen hade vi anordnat en femkamp med grenarna vatten å mjöl, doppa pennan i flaskan, norska fyllan, sätta svans på grisen och hämta saker. I början hade ena laget övertaget och vann två i rad men sen vände det och andra laget vann de andra tre. Sen åt vi köttbullar å makaroner till middag tror jag. Tittade sen på lektionen å kommer ej ihåg resten.

Onsdagen så kom Jossan på förmiddagen så då var det Tess, jag, Jossan, Nova och Lisen. Började med att bara titta när ena gruppen red på banan på förmiddagen. Sen äta lunch. (Kräm å macka). Sen ledde vi de som red uteritt. Sen in å äta mellis å då kom tidningen. Som intervjuade några å tog bilder. Sen schamponerade kollot flingan och då passade jag på att smörja stropparna på sadlarna. Sen in och äta middag. Torsk gryta. Planerade sedan lite evangemang, julshow och spökvandring men bara preliminära så inget bestämt. Gick sedan ut i skogen och kollade vart man kan ha spökvandring. Edmond var med och skulle plocka svamp men han orkade ej leta så. Sen satt vi och snackade vis grillplatsen ett tag men blev tråkigt efter ett tag så gick till stallet och hade låtsas aktion vilket var väldigt kul. Blev inringda vid elva och fick inte va ute längre.

Idag så vakna vi till frukost så då äta på en gång sen ut å hjälpa till och hämta upp hästar och kolla på lektionen på banan. Sen in äta lunch (mackaronipudding) ut å åka Nils på uteritten +gå några sträckor. Sen hjälpte vi Jakob leta efter något men hittade det ej och under tiden då gick kollot skattjakt. Sen var vi med Elna ett tag och vid fem åt vi middag. (Flygande Jacob) sen hade vi voltige på ridlektionen tyckte det var okej men hade varit roligare om det varit två som kunde voltige som longerade hästarna då det nu blev så att vi fick turas om å longera Eire å Jossan som vet mer om voltigen Crannog så på Eire blev det väldigt basic. Sen efter packa in allt i bilen å åka hem.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards