busilusan

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av ingela larsson - 22 juli 2015 21:09

efter lunch så hängde vi mest hos Corre tills mamma kom och hämtade oss. Påvägen hem så handlade vi och hemma gav vi djuren medan mamma lagade mat och sedan åt vi. Sen så åkte vi till stallet och red lektion. När vi skulle välja hästar så stod det mellan Ticky och samson för mig och kunde ej välja så Lisa fick välja och då fick jag Samson. Vi skulle ha tätridning i skogen. Man travar å den som är sist ska trava om och ta täten. Jag tyckte lektionen gick väldigt bra och nu tycker jag samson är väldigt rolig att rida igen. Sen efter så fick han beta och efter det ner i hagen. Sen hem, gå med hundarna och nu sitter jag och bloggar.

Av ingela larsson - 22 juli 2015 11:45

började dagen med att gå upp kl 8 och ut och släppa ut hästarna + ge de hö. Sen in och äta frukost och byta om till ridkläder. Sedan ut i stallet igen och mocka, fixa hönät, fixa kraft sedan ta in hästarna och fixa iordning de. Jag fixade iordning Lucas och medan de andra red så gick jag runt med honom på banan och efter ett tag bytte vi hästar så jag red Tova barbacka i skritt och trav. Och sen bytte jag till Anton och red honom med sadel i alla gångarter men mest skritt å trav. I traven innan och efter galopp är han jobbig då han blir väldigt taggad å bara vill springa men men bra träning. Sen på slutet satt jag även lite på Lucas och han är så skön att sitta på! Nu har vi fixat klart stallet för tillfället så sitter inne och bloggar. Snart ut och ge hästarna lunch och sedan äta lunch själva.

Kommer kanske bilder senare Corre ska skicka över.

Ovido - Quiz & Flashcards