busilusan

Alla inlägg under juli 2016

Av ingela larsson - 25 juli 2016 19:42

Heej!

Som några av er kanske vet skaffade vi för ett tag sedan får och jag tänkte nu skriva ett inlägg där jag beskriver dem lite grann så ni får veta mer om dem. Tänkte att jag börjar med den äldsta och går till den yngsta


Ariel:

föddes den 23 februari

Ariel är av rasen suffolk

Hon är ganska blyg av sig då hon föddes som trilling och blev tvungen att separeras från sin mamma och bli flasklamm då hon ej fick mat utav sin mamma, men hon är ett väldigt trevligt får bara inte så kelig av sig

 

Snövit :

Föddes 10 mars

Snövit är av rasen Dorset

Hon är väldigt sällskaplig och älskar att mysa

 

Belle:

föddes 23 mars

Belle är av rasen gotländskt pälsfår

Hon är väldigt pratglad och skulle kunna stå i timmar och mysa om hon fick välja själv

 

(de tre ovanstående kommer ifrån samma ställe och kom till oss samtidigt)

Mini:

Föddes 28 April

Mini är blandras  helsingefår/gutefår

Hon är mer eller mindre hund då hon vart flaskmatad sedan födseln då hennes mamma omkom. Mini kom till oss då hon annars skulle ha avlivats eftersom tiden på den gård hon bodde inte räckte till för ett flasklamm.

 

Obs. dessa bilder är från då de var lamm, de är betydligt mkt större nu

 



Av ingela larsson - 17 juli 2016 09:07

Heej! 

Nu var det jättelängesen jag bloggade så tänkte skriva ett lite snabbt inlägg så ni vet lite vad som hänt under tiden jag vart oaktiv 

Skolan har slutat och sommarlovet börjat och jag har även kommit in på gymnasiet. Trots att vårterminen var jobbig på många sätt lyckades jag höja 6 betyg och behålla betygen i övriga ämnen  så väldigt nöjd med det :-) 

Spenderat dagar i stallet och vart medhjälpare på några läger 


Vart mycket med en helt underbar person som även är en av mina bästa vänner men nu var det ett tag sedan så hoppas det hinner bli fler  innan lovet är slut.


Har plockat 21 kilo jordgubbar och igår så handlade vi inför skolstart 


Tänkte ha en frågestund så ni får jätte gärna skicka in frågor! Allt mellan himmel och jord :-) 


Det blev ett rätt så kort inlägg men nu är ni lite updaterade iaf

Ovido - Quiz & Flashcards