busilusan

Alla inlägg under juni 2015

Av ingela larsson - 29 juni 2015 18:53

Har idag gjort behövliga saker. Först magasinet + utedass sedan äta lunch och åka och köpa hönsfoder. Och efter det fixa i potatislandet och middag. Och nyss så fixade vi kring växthuset. Så det var väl typ allt.

Av ingela larsson - 28 juni 2015 19:28

Började lördagen med att fixa lite hemma och sedan till hallmyra för att vara funktionär. Sen efter tävlingen så stannade vi på hallmyra å badade, dansade,åt och sen på kvällen gick vi ut till lösdriften där vi hade bestämt oss för att sova så vi snackade först och åt godis och sedan vid typ två sov vi. Vaknade sedan halv åtta och åt frukost och mest chilla. Sen elva var det lektioner men i första så mockade jag ur ena uteboxen och andra så åt jag. 

Av ingela larsson - 26 juni 2015 17:42

På förmiddagen så fixade vi i trädgården och gjorde fruktsallad till lunch. Sen efter lunch kom Lisa, Elna Noel och Jossan och kollade på hönsen och kycklingarna. Elna ville ej åka ifrån de så har lovat att hon får vara här en hel dag en annan gång. Sen så åkte mamma och handla å jag å Tess städa lite. Gav sedan djuren och åt mat. Inte jätte intressant inlägg kanske men har tänkt föra över bilder från gårdagens lektion så de kommer senare

Av ingela larsson - 25 juni 2015 21:12

Efter att vi ätit lunch så fixade vi först iordning staketet i ena hagen och mockade och sedan så badade vi i poolen. Efter det så hängde vi bara och så planerade vi helgen lite xD hoppas de blir kul. Sedan åt vi middag och chilla lite till. Sen gick vi ut och hämtade hästarna till lektionen. Jag och Corre gick och hämtade i stohagen, jag Ticky och hon flingan. Har inte ridit Ticky ute på typ två, två å ett halvt år och då hade vi terräng hoppning första gången och jag var inte riktigt Redo för henne så höll på att åka av. Men var ändå inte direkt nervös eller orolig över att ha henne idag och då skulle vi va i gropen. Eller va lite osäker när jag fick reda på det men taggade och tänkte värsta som händer är väl att jag åker av. Men sen i gropen så gick det väldigt bra i skritten och kände att hade kontroll kunde få henne att gå från flocken och så. Men sen när det var dax att galoppera uppför backen så var jag osäker igen men körde efter ett tag och det gick grymt hon galopperade inte förens jag gav skänkel och hon stannade när jag sa till. Så jag tycker lektionen gick grymt och jag märkte att jag faktist har utvecklats som ryttare. Så typ första gången jag är nöjd med en lektion på ett bra tag och tycker att jag är bra. Vill även tacka för det beröm jag fick! Sen när vi skulle tillbaka till stallet så skrittade jag först på Ticky. När vi skulle upp till hagarna så red jag och Corre barbacka upp och det var skit kul faktist. Bilder kommer kanske i senare inlägg orkade ej föra över de.

Sen har det kanske inte framgått att det kommit en ny ponny som heter Tommy. Men han är iaf grymt söt och väldigt duktig inom ridningen, iaf när Nova rider honom hon är den ända jag sett rida honom så jag vet ej hur han går med andra. Han är iaf 9 år om jag minns rätt, inriden och kommer så småningom att gå som lektions häst men nu i början är det Nova som rider honom då hon är hans skötare/människa eller vad man ska säga.

-

Av ingela larsson - 25 juni 2015 12:06

åkte hemifrån vid 8.30 idag och då först till återvinningsstationen och till affären för att handla dricka. Sen till stallet. I stallet har vi staplat hö och bytt hage på stona nu lunch.

Av ingela larsson - 24 juni 2015 18:50

glömde Skriva att vi bakade sockerkakor och är grymt nöjd över min! Bild nedan

Av ingela larsson - 24 juni 2015 18:43

Har länge tänkt lägga ut get to know me better så gör det nu! Så om det är något ni vill läsa fortsätt läsa!

Vad heter du? - Ingela

Smeknamn? - Smartis, inglish blir inte kallad de så ofta men

Födelsedag? - 20 februari

Stjärntecken? - fisk

Yrke? - skolan + medhjälpare i stallet :-)

Längd? - sista jag vet är 161 men det var något år sedan så något längre nu

Hårfärg? - brunett

Ögonfärg? - blå

Piercing? - Nä å tänker inte skaffa heller

Tatueringar? -Nope

Höger/Vänster hänt? - höger men kan även använda vänster

Bästavän? - Har inte en utan många och alla de vet vilka de är <3

Favoritfilm? - venne

Favoritserie? - tittar ej på några

Favoritlåt? - Gillar många

Favoritfärg? - Lila

Favoritrestaurang? - äter ej så mycket på restaurang så vet ej.

Favoritaffär? - hööks, Börjes, citygross

Favoritbok? - Helt klart böckerna om Millan

Favorittidning? - Jadu bra fråga typ hippson kanske

Favoritskor? - ridskor, Foppatofflor, gympadojjor

Favoritplats? - hemma och stallet

Vart befinner du dig om 10 år? - det har jag ingen aning om men typ hemma efter att ha jobbat

Stationär eller bärbar? - stationär kommer jag bättre överens med

Idol? - har ingen jag direkt ser upp till så förutom de människor som står mig nära och är helt underbara

Genre? - pop

Vad tänker du på just nu? - vad jag ska svara på denna fråga och om morgon dagen + massa andra tankar som snurrar runt i huvudet

Vad kollar du på? - mobilen och reklam på tv

Vad har du på dig? - mjukiskläder

Vad vill du jobba med när du blir stor? - Djur men inte veterinär

Hund eller katt? - gillar båda men är mer kattmänniska

Coca Cola eller Pepsi? - tycker det är typ samma

Språk? - svenska, hyfsad engelska och ytte pytte lite spanska

Smsa eller ringa? - beror på vad det gäller och till vem.

Så det var de frågorna kommentera om ni vill ha svar på fler frågor.


Ovido - Quiz & Flashcards