busilusan

Alla inlägg under januari 2015

_

Av ingela larsson - 31 januari 2015 11:26

var hos mormor och morfar för ett tag sedan och hittade lite gamla bilder :-)

Nu på förmiddagen så har jag bakat tills ikväll då några släktingar kommer och firar mig i förskott och Therese i efterskott. Vi ska troligtvis åka pulka med kusinerna som kommer och kanske fota lite till min,Tess, Linnea och Lovisa ' s gemensamma blogg WWW.4girls-4lives.bloggplatsen.se som nu är väldigt dåligt uppdaterad. Men har även vart ute och lekt med Pom i snön och fotade lite då så kanske kommer ut bilder på det senare :-)

?

Av ingela larsson - 29 januari 2015 11:47

Sitter nu i skolan och har två lektioner kvar engelska och syslöjd :-) sedan slutar man kl tre så är hemma runt fyra. Ikväll är det ridning, är det bra underlag så har vi troligtvis galoppträning . Får väl se vem jag ska rida! Men aa kanske uppdaterar efter ridningen ikväll om jag orkar och hinner !

Av ingela larsson - 27 januari 2015 18:56

sry att jag inte bloggade igår men hade något speciellt att skriva om skoldagen hade varit som vanligt och så.
Har nyss kommit hem från stallet efter att ha myst med Taya och gått lite med henne på banan. Hon var lite jobbig att gå med för hon ville leka så gick och buffade på mig men hon var väldigt gosig i stallet och kom travandes i hagen när jag ropade <3

Ska nu äta semla och sedan titta på farmen

Av ingela larsson - 25 januari 2015 18:20

Först så tog Madde, Jossan och Linda hand om första gruppen som tolkade bakom Cranini och Stormis och jag, Tess, Nova och Corre tolkade med Nikki tillsammans med Elna :-) först så ledde Corre Nikki och Nova åkte pulka. Sedan åkte Tess och Elna pulka bakom. Sedan tog jag över att leda och Nova åkte. Ledde i skritt trav och galopp. Och visst Nikki är en shettis men hon har långa steg så var ganska jobbigt att springa med i galoppen XD sedan så tog vi upp Mary, Crannog och Flingan för att fixa iordning dem inför andra gruppen. Zessan skulle oxå gå men hon var redan uppe för att hon hade blivit verkad och klippt. Sedan så red vi ut i skogen. Tolkade bakom Flingan och Crannog och de andra var ridhästar. Först så tolkade jag med Nova bakom flingan och sedan red jag Crannog när Elin tolkade bakom . När vi kom tillbaka till stallet så undrade Madde om jag ville prova tolka bakom Lindsey så gjorde det och tyckte det gick bra för att vara första gången :-) Samson var halt så Lisa kollade på honom och nu står han inne för att få vila benet lite <3 Sedan gick vi in och åt lunch och planerade lite aktiviteter som vi skulle kunna anordna :-) Efter det så gick vi ut och fotade lite och sedan åkte jag och Tess hem.

Nikki :-)

Luna foto modell :-)

Macro :-)

För fler bilder på dessa hästar kolla in @hallmyragard på instagram :-)

Av ingela larsson - 24 januari 2015 18:24

På förmiddagen så var jag på öppethus i Mariefred sedan så åt vi pizza från Mariefreds pizzeria.

När vi kom hem så letade jag och Tess efter en sele till Chip men hittade ingen så tog en fölgrimma och det fungerade lika bra det :-) Pom hade vi en sele till så vi tog båda hundarna och gick ut så fick de dra sparken :-) de var grymt duktiga för att vara första gången! Bilder kommer nog senare ikväll. Sedan så gav vi hönsen och kaninerna mat och apporterade lite med Pom. Och sedan så åt vi middag å nu sitter jag och bloggar!

[Bild]

[Bild]

Kommentera gärna vad ni vill att jag ska blogga om! :-)

Av ingela larsson - 23 januari 2015 19:44

                             

Av ingela larsson - 23 januari 2015 17:04

Nu har det äntligen kommit mycket snö :-) Igår på ridningen så tolkade vi! Vi byttes av tre gånger. Först så red jag Flingan :-) sedan så åkte jag och Nova dubbelpulka och sist åkte jag och Corre (Cornelia) dubbel pulka. Jag och Nova satt kvar hela vägen även fast vi var nära att välta några gånger. Men sen när jag och Corre skulle åka så åkte vi in i två granar och välte pulkan en gång :-D
Nu idag så åkte jag buss till skolan som vanligt. Men bussen vägrade köra våran väg så busshållplatsen var typ 2-3km extra gångavstånd men hade tur så pappa skjutsade oss innan jobbet. Sedan var det en helt vanlig fredag i skolan. Efter skolan så åkte vi och handlade. När vi kom hem så fikade vi och sedan gick vi ut och hade en liten photoshoot på Pom <3

Fler och bättre bilder kommer senare ikväll :-)

Ovido - Quiz & Flashcards