busilusan

Alla inlägg under maj 2017

Av ingela larsson - 4 maj 2017 18:03

Vet att jag sa att jag skulle försöka bli bättre med bloggandet och ändå har det gått drygt en månad sedan jag senast bloggade.. Hittar inte riktigt motivationen till att blogga men tänkte iallafall försöka skriva ihop lite om vad som hänt senaste tiden.


Påsklovet började med att vi på fredagen hämtade hem Fjant (hundvalp) beskriver troligen honom i ett senare inlägg när jag har bilder och så vilket jag inte har just nu men om det finns ett intresse av ett infoinlägg om honom så är det bara att kommentera så löser jag det. Sen på lördagen så var vi barnvakt och på söndagen var det stallet som gällde igen samt rida Taya.  På måndagen så var det kolla jobb inför den helgen och kolla film förutom det vanliga. På tisdagen var det stallet igen och rida Taya.  Onsdagen var mest pluggdag. Torsdagen var det mest häst rida Taya,träna Tiny och hopplektion på Queenie å på kvällen sen så följde en kompis med hem och stannade till lördagen. Fredagen så var det stallet som gällde igen och då rida Taya och även ett litet barbacka pass på Fina. Lördagen så var det plugga och jobba förutom det vanliga och sen söndagen så var det jobb innan stallet där det var grupperna och även rida Taya och tömköra Tiny sen på kvällen fick även mamma sin födelsedags present väldigt sent dock men det blev kombinerat födelsedag,morsdag och påsk. På måndagen så var vi i ett annat stall hos bekanta och red två väldigt trevliga hästar.


Den här veckan började med sommarjobbs intervju vilket gick bra så nu vet jag vad jag gör delar utav sommaren :) Sen på eftermiddagen så var det stallet som gällde och rida Taya.


I tisdags så var det skola igen fast vi började efter lunch och då hade vi biologi som vanligt bara.

Igår var det vanliga lektioner på förmiddagen och sen på eftermiddagen var det skriftliga engelska nationella vilket jag inte alls var förberedd på så det gick väl inte direkt superbra men får väl hoppas det gick okej ändå.

Idag hade vi hästkunskap på morgonen vilket var kul då det blev lite variation mot vanligheten och sen hade vi biologiinlämning på eftermiddagen så ganska chill ändå. sen efter skolan har jag städat och pluggat lite och nu ska jag troligen gå till några andra och plugga med dem.


Ovido - Quiz & Flashcards