busilusan

Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Helgen

Av ingela larsson - 21 november 2016 20:00

Började helgen med att ha utvecklingssamtal vilket gick bra. Sen åkte jag direkt till stallet och red Taya en sväng på banan, därefter hem och byta om för att åka till stan och käka och handla julklappar så nu är jag iaf klar till en person.


Lördagen var jag i stallet vid runt tiotiden och började då med att gå en kort skogspromenad med Tiny i sällskap av Tess och Björnen, Tiny skötte sig väldigt bra :) Sen när Tiny var nere i hagen så hämtade jag upp Queenie och red henne en sväng barbacka på banan vilket var väldigt kul då jag inte ridit henne på väldigt länge så insåg att jag saknat det endel.

Efter var det dax för lunch och sen så red jag ut på Taya. Red ut utan sällskap av annan häst vilket hon tyckte var lite sådär då hon blev spänd på minsta lilla ljud i skogen men hon lugnade ner sig efter ett tag då hon märkte att jag var lugn och att det inte fanns något i skogen att vara rädd för. Efter ridturen så mockade jag hagen och åkte därefter hem till en kompis och sov över där till på söndagen.


På söndagen sen så red jag och Tess en sväng och åkte sedan hem för att äta lunch och fixa iordning för att åka på dop. Sen efter dopet var det smörgåstårta och fika och lite fotografering och sedan så åkte vi hem igen. Hemma så fixade vi inför veckan och så gick jag och myste lite med fåren och kaninerna. En sak som är väldigt rolig är att sedan kaninerna flyttade bort till fåren så har de blivit socialare och ser gladare ut än de gjort förut så dem kommer att få fortsätta bo borta hos fåren under vintrarna och på sommrarna får dem vara ute så de kan äta gräs.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards