busilusan

Direktlänk till inlägg 15 november 2016

Helgen och måndag tisdag

Av ingela larsson - 15 november 2016 15:45

Hej!

Nu sitter jag här på mitt rum med tö,slask och regn utanför fönstret och då vi har hålimme pga att vi endast hade en föreläsning på lektionen så tänkte jag passa på att skriva ett blogg inlägg.


I lördags så var jag i skolan för att hjälpa till på öppet hus och då guida på skolområdet. Jag tyckte det kändes som att det var lite besökare denna gång men fick i måndags reda på att det var rekord i antal besökare. Men iaf så gick det bra och guida och vädret var väldigt bra så det var roligt. Sen på kvällen när jag kommit hem så åkte vi till stallet och där red jag Taya en sväng på banan. Hon var väldigt pigg men skötte sig bra och jag var nöjd med passet :) Sen när vi kom hem så gjorde vi muggkakor och milkshakes och myste framför TV:n.


Söndagen så tog vi sovmorgon eller nästan iaf sov till 8. Började dagen med att fira pappa sen så åt vi frukost, fixade djuren och så för att sedan åka till stallet och hjälpa till med grupperna. Första gruppen så hjälpte jag till med Norinda och de red uteritt, hon var väldigt pigg och snabb trots sina korta ben så det gällde att vara lugn för att hon skulle lugna ner sig men det gick bra. Andra gruppen så red jag med och ledde på Taya vilket gick bra och jag tror alla var nöjda det verkade så iaf. Efter grupperna så åt vi lunch och därefter gick jag ut och mockade tills det var dax att åka hem och fixa inför veckan, fixa djuren samt att Farfar kom över och så fikade vi lite.


Måndagen så gick jag upp runt tjugo i sex för att fixa mig och sedan gå med Tess och Pom till bussen. När bussen kommit så gick jag och Pom hem igen och gav djuren samt gjorde sysslor som behövdes inne. Vid niotiden så fick jag skjuts till skolan där jag först packade upp mina saker och sedan umgicks lite innan lektionerna började. Första lektionen var mentorstid och lite genomgång av veckan sen lunch och därefter Matte och Engelska. På kvällen så gick vi till stallet en sväng och därefter kollade vi tv.


Idag så började dagen med frukost och så som vanligt och sen så hade vi terrängghjulingsteori och därefter prov vilket gick bra. Efter lunchen sen så hade vi en föreläsning om Miljö,Arbetsmiljö och Brand och efter den så fick vi sluta.


Det var allt för nu :)

Förresten kommentera gärna om ni har några julklappstips!

 
 
Ingen bild

Anna

15 november 2016 18:31

Kul att du bloggar igen😘

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards