busilusan

Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

Senaste dagarna

Av ingela larsson - 4 januari 2017 18:16

I lördagseftermiddags så kom Corre till oss och var här och firade Nyår, vi bastade hade ansiktsmasker, pratade, kolla film, smällde konfetti vid tolvslaget och bara umgicks och hade det bra.


Sen på söndagen så åkte vi till stallet och hjälpte till med grupperna som red tipsritt sen efter lunchen så gick jag ut i skogen med Tiny, Elin och Svinto vilket gick bra, hästarna skötte sig och jag och Elin pratade om lite allt möjligt. Sen så red jag Taya en sväng på banan och hon skötte sig väldigt bra. Sen så gick vi in och bäddade ordning där vi skulle sova och åt middag.


På måndagen så åkte medhjälpargänget, Lisa, Tilda och Ullie till Boda Borg där vi var typ hela dagen. Lagen var väldigt jämna och hela dagen var väldigt bra. Enligt mig var den roligaste banan Galenpanna men alla banor var bra dock blev jag lite besviken på spökhuset som inte ens var läskigt den här gången då dem gjort den ljusare och hade mindre ljudeffekter. Sen sov jag över i stallet en dag till då det var lunchritt på tisdagen.


På lunchritten så var vi medhjälpare ledare medan eleverna red och åkte häst och vagn det var väldigt kallt men mysigt. Sen på eftermiddagen så red jag, Tess, Nova,Offe och Elin ut på en mystur barbacka. Sen hämtade mamma mig och Tess å vi åkte och handlade innan vi åkte hem å gav djuren mat och åt middag.


Idag vaknade jag upp till typ 2 dm snö vilket var mysigt men lite jobbigt att skotta sig fram till fåren med träningsverk efter Boda borg men det funkade. Fåren fick springa ut en sväng och blev väldigt förvånade då det var snö men de tre äldsta gillade det medan Mini höll sig i de skottade gångarna. Efter att fåren (och de andra djuren) fått mat så åt jag å tess frukost och sen mest chillade. Efter lunch sen åkte vi till stallet och hjälpte till med gruppen som hade Terränghoppning jag ledde på Taya och hon skötte sig väldigt bra, Sen efter åkte vi hem gav djuren, åt middag och nu bakas det förfullt inför Tess födelsedag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards