busilusan

Alla inlägg under april 2015

Av ingela larsson - 30 april 2015 21:45

Var en vanlig dag iskolan idag förutom att jag började slöjden tidigare så fick sluta två istället för tre. Sedan hemma gjorde vi det vanliga och åkte sedan till stallet. Jag, Tess och Lisen red lektion på egen hand på Flingan, Ticky och Crannog. Hade tänkt rida ut men blev banan då det blåste så mycket. Var as kul :-) sedan så tog vi upp och tränade nikki lite och löshoppade.

Nikki var väldigt duktig idag och rolig att arbeta med :-) sen åkte vi hem och åt hämtmat från mc Donalds. Nu blir det film :-)

Av ingela larsson - 29 april 2015 20:55

idag i skolan så var vi mellan fem och åtta st på lektionerna så väldigt skönt. Förutom det vanliga kektioner. Eller aa spanska lärarn kastade ut hela klassen så fick sluta halv fyra istället för fyra. Sedan hem en timme å äta och byta om fixa till skolan. Efter det åkte vi till stallet ett tag och efter det handlade. Inte så långt inlägg för är ganska så trött men ville uppdatera

Av ingela larsson - 28 april 2015 19:34

Var en ganska så vanlig dag i skolan idag förutom att många var i Polen. Första lektionen var epa och då hände inget speciellt. Men sen på idrotten så var vi endast fyra elever så vi fick gå en ganska lång promenad istället. Kanske typ 4-5 km. Nästa lektion var musik där jag fick köra rockakord istället för vanliga gitarr akord bara för att jag hade långa naglar   

Sen lunch och efter det so och matte, vilket var helt som vanligt förutom att vi hade vikarie på matten.

Slutade två idag vilket var väldigt skönt!

Åkte sedan buss hem, är nog det långsamaste en busschafför någonsin kört oss.

Hemma så har jag gett djuren, vikt tvätt, städat hos kycklingarna, gått med hundarna, ätit middag och fixat min cykel som stödet blivit löst på.

Kanske inte så intressant inlägg men vill uppdatera och kom inte på något annat så blev om dagen.

Komentera gärna vad ni vill ha för inlägg!

Av ingela larsson - 27 april 2015 19:07

Rätt chill dag idag för typ halva klassen var i Polen. Så var inte så mycket nya saker att göra mest att repetera och fortsätta arbeta med gamla uppgifter. Fast fick tråkiga nyheter om att den lärare som lär ut bäst och bryr sig om ens skolgång kommer sluta till hösten. Å även bra nyheter men det kanske jag skriver om sen. Sedan har det blivit kycklingmys på eftermiddagen:-) å det vanliga som att ge djuren och äta middag.

Bild på Tiny när hon var typ två dagar

Av ingela larsson - 26 april 2015 18:48

Började dagen med kycklingmys <3 sedan till stallet. Under första gruppen så gick jag, Madde, Linda och Jossan över hagarna , Nova följde med mig in och ja åt hälften av maten jag hade med mig sedan så mockade vi även lite. Andra gruppen så höll jag lektion med Linda och Madde och efter så gick jag och Madde in och åt å Linda åkte hem. Medan vi åt så planerade vi även inför tävlingen och bestämde datum och så. Mockade efter det och krattade gårdsplan och åkte sedan hem. Hemma har jag myst med kycklingarna, levererat ägg till farfar och ätit middag.

Kycklingarna heter trötter, prosit, glader, Toker och kloker :-)

Av ingela larsson - 25 april 2015 19:41

Tänkte skriva lite fakta om Chip.   

Chip är en blandning mellan gråhund och wachel. Han är en fd jakthund men nu börjar han bli till åren och är en hel mysig familjehund istället. Han är född 2006 och blir alltså nio år iår. Känns som det inte alls var länge sedan vi köpte honom men det är det ju tydligen. Han har varit i vår ägo sedan han var 8 veckor. Även fast han varit jakt hund så är han inte jobbig att gå promenader med om det inte springer något över vägen förstås. Chip är väldigt medveten om vem som håller i kopplet och hur han ska sköta sig så håller lite mindre starka i honom visar han respekt och drar inte. Han älskar att bada men duscha tycker han är mindre kul. Till skillnad från sin "bror" (pom) så acceprerar han katterna och jagar de inte. Väldigt rörigt inlägg men men hoppas ni förstår iaf.Vill ni ha fakta om andra så gilla och om ni vill så kommentera om vem :-)
         

)

Av ingela larsson - 24 april 2015 09:40

igår på ridningen så hade vi en bana med upphöjda bommar och jag red Flingan. Bommar är inte hennes starkaste sida men tyckte det gick hyfsat hon höll traven och saktade inte ner vid bommen som hon brukar göra.

Nu på morgonen så gick jag upp som jag brukar till skolan åt frukost och cyklade till bussen med Tess. Cyklade sedan hem då jag är ledig idag. Packade nyss upp väskan och Busan satte sig i den precis som hon ville säga du får inte åka igen, iallafall inte utan mig<3

Snart blir det göra matte läxan.

Av ingela larsson - 22 april 2015 19:00

proade sena tider idag så åt lunch hemma och gick en promenad med Tina och hundarna.

Sedan på praoen så var det typ som de andra dagarna förutom att vi stängde i stället för att öppna. Och jag och Lisen la ganska mycket tid på att spela plants vs zombies. Snart ska vi cykla en sväng

Ovido - Quiz & Flashcards