busilusan

Alla inlägg under april 2015

Av ingela larsson - 13 april 2015 18:29

Som rubriken säger så var det idag första dagen efter påsklovet som vi gick i skolan. Imorse var jag mindre trött än jag trodde jag skulle vara. Det var ganska tungt att cykla till bussen för under lovet så skulle våra skåp flyttas å vi var tvungna att ta hem alla skolböcker så de skulle tillbaka idag.. Bussen kom typ 10 min sent till oss men kom ändå i tid till skolan så spelar inte så stor roll. Hade först mentorstid och fick veta vad som kommer hända under kommande veckor och så. Sedan matte och spanska som vanligt. På spanskan läste vi någon text om en kille som gillade en tjej så han gick fram till henne och sa jag är förtjust i kött.. Åå det tyckte våran lärare var as kul så han gick runt i klassrummet och sa det till folk.. Men aa kanske inte den bästa repliken om man ska impa på någon och dessutom var hon vegetarian. Sedan hade vi lunch och efter lunchen fick vi våra skåp, hela förmiddagen behövde vi bära runt på våra saker för att skåpen inte var fastskruvade i väggen. Fick överskåp men gillar det inte för alla i min klass har skåp på samma ställe så blir fett trångt och alla vill in i skåpen samtidigt. Sedan hade vi no om typ kol eller nåt och fick veta att vi har prov någon vecka tror 20. Sedan svenska där vi jobbade med nordiska språk och svenska minoritets språk. Kunde läsa både norska och danska.. Å jag har inga band till de språken men sen när vi började med samiska och romani så förstod jag inte mycket men det gjorde inte läraren heller så bra med det. Sedan hade vi so om judendomen och kl 15 slutade vi. Åkte buss och cyklade hem. Hemma så åt vi först glass, gav djuren, gick med hundarna och åt middag. Sedan har jag även kollat insta spelat hayday chattat och nu blir det skriva ut program till tävlingen och lägga till hinder på alla eftersom vi kommer köra en blandad tävling med hopp och dressyr.

Av ingela larsson - 12 april 2015 17:50

åkte hemifrån typ 10 och handlade sedan direkt till stallet. Där jag Tess och Lisen först mockade sedan gick vi in och skulle skriva ut programmet för lätt d som det kommer vara en tävling på framöver. Men skrivaren funkade inte så vi fick rita och skriva förhand. Åt även halva min matlåda innan andra gruppen. När andra gruppen gjorde iordning sina hästar så tog vi in fölen eftersom det blåste så. Höll sedan lektionen där de red lätt d med några små hinder som vi lagt till. Efter åt vi och hade aktivitetsmöte. Så nu är det ganska mycket planerade datum :-) hjälpte sedan Jacob rensa upp på gården och åkte hem.

Bild med traktorn Hulken :-)

Av ingela larsson - 11 april 2015 16:56

På förmiddagen idag så hjälpte jag och Tess mamma i trädgården. Grillade hamburgare till lunch. Eller rättare sagt pappa grillade och vi skar grönsaker och dukade. Sedan åkte vi med Pom och träffade Tina Lisen och tuqs och gick en promenad

Sedan så köpte vi glass och pratade lite

Åkte sedan hem och nu blir det plugga inför fysikprov som det känns som jag inte fattar något av och fixa inför skolan då nästan hela morgondagen tillbringas i stallet.

Av ingela larsson - 10 april 2015 19:59

Har trott hela dagen att det är lördag men var fett skönt att inse att det var fredag och att det var två lediga dagar till istället för en :-) men aa idag på förmiddagen så gav vi djuren, städade vi och sedan åkte mamma in med Pom till veterinären för tvåårs kontroll. Jag och Tess städade klart och lagade mat. Sedan kom mamma hem med Pom och vi åt. Åkte sedan snabbt till stallet och hämtade min väst som jag glömde igår och vidare in till stan för att handla och fixa id kort. Sedan hem och ge djuren ta ner tvätt och äta middag. Har sedan chattat med grymma personer om allt och inget, kollat på tv och insta. Nu dags för lite mys med Pom och Busan. <3

Chip njuter <3

Av ingela larsson - 9 april 2015 21:14

Imorse så vaknade vi av att mamma kom och sa att björnen fölat ett sto föl . På förmiddagen så spelade vi Wii, gav djuren, hoppade lite hinder, hängde tvätt och Pom hoppade lite. Sedan så åt vi kyckling och pommes till lunch och efter hoppade vi lite mer hinder. Åkte efter det till så åkte vi till stallet och kollade på björnens föl, gav Macro mat, gav Elna och Noel (nya bebisen) presenter och valde namn till nya fölet det blev Hallmyra little blue bumble bee och kallas Humlan. Vi åt även mat och sedan var det ridlektion. På lektionen så hade jag Queenie och vi red vi först slingan, först skritt sedan trav sträcka och efter det galoppbacken. Sedan så hoppade vi några språng och det var en grymt rolig lektion tycker jag. Känner mig mycket säkrare och att jag har mer kontroll på Queenie nu än förut!

Av ingela larsson - 8 april 2015 18:08

idag så har vi hunnit med ganska mycket :-) vi har cyklat med Sixten, hoppat hinder på åkern ( hoppade en meter), spelat mariokart på Wii, kört lite agility med Pom, ätit lunch och middag. Nu tittar vi på tv och ikväll så vet jag ej vad vi ska göra. Kanske ganska tråkigt inlägg men vill vara med de andra men samtidigt uppdatera bloggen så blir ett kort inlägg

Jag och Taya <3

Av ingela larsson - 7 april 2015 20:54

På förmiddagen så åkte jag Tess Lisen och mamma in till stan och jag fotade till id-kort och handlade lite kläder sedan handlade vi även mat och efter det så hämtade vi Corre. Innan vi handlade mat så åt vi glass.

Hemma så åt vi lunch och gav djuren samt gick till sjön med Pom och han badade tassarna <3 vid typ halv tre åkte vi till stallet och där släppte vi ut Taya och Tiny i hagen, bytte hage på Macro, Ice och Lohan samt fyllde höpåsar och tittade när Lisen red lektion. Nu har vi precis ätit risifrutti och gör nu korttrick

Av ingela larsson - 6 april 2015 18:43

jag Tess och Lisen gick promenad med Pom och chip :-)

Sedan så gav vi djuren och åt middag

Ovido - Quiz & Flashcards