busilusan

Alla inlägg under januari 2015

Av ingela larsson - 22 januari 2015 14:19

Har just varit ute och gått med hundarna i snön :-) Busade lite oxå <3

Av ingela larsson - 22 januari 2015 08:58

Gick till bussen som vanligt i morse, väntade och klev på. Sedan när bussen skulle åka så gled den ner i diket och fastnade, bussen försökte komma upp men det gick inte vi gled bara längre och längre ner i diket ju mer bussen försökte komma upp . Tillsist sa busschauffören att hon inte ville riskera att välta och stannade bussen och ringde efter hjälp. Vi fick vänta ca en halvtimme på bärgingsbilen sedan fick den upp framdelen på bussen men bakdelen var kvar i diket. Och då fastnade bäringsbilen , men den tog hjälp utav ett träd och kom loss. Sedan fick den upp hela bussen men efter det så gled bussen över vägen och fastnade i diket på den sidan. Men då ringde pappa och sa att han ringt skolan och berättat att vi satt fast och att skolan sagt att de inte hade någon buss eller taxi som kunde komma och att om vi inte hade möjlighet till att få skjuts så fick vi gå hem.

Var andra gången på två veckor den busschauffören fastnade med bussen så...

Av ingela larsson - 21 januari 2015 18:46

Igår i stallet så red först Lisen Bubblan. :-) Sedan tog jag upp Taya och myste med henne och Therese tog upp Luna. När vi släppte ner dem i hagen så började de som skulle rida lektion ta upp och fixa iordning de hästar de skulle rida. Under lektionen så hjälpte jag och Therese till med att lägga upp hindren om någon rev.

Bild på Taya för ett tag sedan och bubblan i bakgrunden Idag så började skolan igen efter hemstudiedagarna. Lite jobbigt att börja på en onsdag då vi går till fyra.

I bussen på vägen hem.

Av ingela larsson - 20 januari 2015 13:08

Började dagen med att ha utvecklingssamtal och sedan hade therese det. Efter utvecklingssamtalen så åkte vi och handlade. När vi kom hem så gick vi promenad med hundarna och tog lite bilder. Efter promenaden så åt vi lunch och nu passar jag på att blogga lite.               Fotograf: Mitthemljuvahem.bloggplatsen.se (mamma)

Kommer kanske ut ett inlägg senare ikväll för ska till stallet så kanske lite uppdatering efter det :-)

Av ingela larsson - 19 januari 2015 17:42

I fredags så slutade skolan kl:12 som varje fredag. Skönt men lite jobbigt för bussen kommer kl 13.10 så behöver vänta ganska länge. När jag kommit hem så väntade jag och mamma på att Therese skulle komma med bussen och sedan åkte vi och handlade. Sedan åt vi middag och åkte till mormor och morfar. Hos mormor och morfar så tittade vi på gamla bilder och så hjälpte min kusin mig med musik uppgiften då jag inte har något intresse alls för det ämnet.

Juste fredagen började med att bussen körde fast men vi fick skjuts till skolan utav en tjejs pappa. Men det dröjde innan vi fick tag på någon som kunde skjutsa så vi kom ca 10 min sent.

I lördags så städade vi lite på förmiddagen, sedan åt vi lunch och åkte till stallet. I stallet saltade vi först banan och sedan red mamma Flingan och Therese Björnen en liten stund men banan var hal så det blev inte så länge.

Therese och björnen! Efter att mamma och Therese hade ridit så tog jag upp Taya och myste med henne.

Bebis <3

Sååå nöjd med denna fläta!

Efter stallet så följde Lisen och Cornelia med oss hem och sov över till söndagen. Vi åkte pulka, byggde koja i skogen, tittade på film och spelade mario kart:-)

Sorry om det blev ? i förra inlägget men använde emojis och de blev ?

Av ingela larsson - 19 januari 2015 10:55

Just nu sitter jag och gör hemstudieuppgifter. Eftersom alla elever har utvecklingssamtal idag och imorgon så studerar vi hemifrån dessa dagar ? Kommer förmodligen ett inlägg senare idag som handlar om min helg ?

Kommentera gärna vad ni vill ha inlägg om. Nu har jag laddat ner appen så blir nog bättre uppdatering nu ??

-

Av ingela larsson - 9 januari 2015 20:17

Igår började skolan vi hade fått nytt schema för att rektorn tyckte vi hade för korta raster. Så nu slutar jag fyra på onsdagar istället för tre. Så kommer komma hem klockan fem eftersom jag åker buss. 

På kvällen så hade jag ridlektion för Tilda. Jag tänkte välja Ticky på lektionen för att jag inte ridit henne på länge men Tilda tyckte jag skulle prova lindsey så jag gjorde det. (Lindsey kom till stallet 2013, hon är inte så utbildad och Madde är den ända som ridit henne på lektion på banan) Så jag hämtade Lindsey i hagen och gjorde iordning henne. Frågade Madde hur Lindsey var att sitta upp på då jag inte gillar att sitta upp vid trappen på nya hästar eftersom taya i somras fick panik där och sedan kastade av mig på åkern. Madde sa att man behövde vara snabb men lugn för annars gick lindsey iväg och var man inte lugn så kunde hon rusa iväg, så blev lite rädd men det gick bra att sitta upp. I början utav lektionen så gick lindsey som hon ville men efter ett tag lärde jag mig hur jag skulle göra för att hon skulle lyssna och tillsist gick det faktigst väldigt bra. 

Idag så hade jag svenska, so, idrott och matte. Efter skolan så åkte jag,tess,lisen och mamma till eskilstuna för att köpa sims tre djurliv. (Tess skulle få det i present men jag och mamma hittade det inte när vi handlade så hon fick en lapp där det stod att hon skulle få det och så köpte vi det idag) Så nu sitter tess å spelar sims och jag och lisen tittar på tv. 

Bilder från gårdagens lektion kommer troligtvis upp imorgon. 

Av ingela larsson - 7 januari 2015 19:18

Kommerntera vad ni vill att jag ska blogga om! Själv har jag total ide brist på vad jag ska skriva om. 


 


Tröttisar ♥

Ovido - Quiz & Flashcards