busilusan

Alla inlägg under maj 2015

Av ingela larsson - 25 maj 2015 20:08

lektionerna jag hade efter lunch var no svenska och so helt vanliga lektioner så inget att skriva om de. Sen hemma så gav vi djuren och åt middag och sedan så blev det plugga engelska så är nu klar med den uppgiften. Inte bästa kvalitén men men

Av ingela larsson - 25 maj 2015 11:46

har varit en väldigt chill förmiddag. Började med mentors tid och sedan skulle vi ha matte men hade ingen lärare så fick håltimme å då gjorde jag engelska hemprovet. Sedan var det spanska och då skulle de som behövde göra omprov så för mig blev det håltimme och jag gjorde mer på engelskan så hann med ett land och börja på det sista. Sedan var det lunch som var sådär så blev lite mat å en knäckemacka. Nu rast tills no lektionen börjar

Av ingela larsson - 24 maj 2015 17:32

åkte till stallet till halv elva imorse och fixade då iordning domarbåset inför tävlingen. Sedan så gick jag banan med de tävlande och de fick sedan göra i ordning sina hästar. Passade då på att äta. Sen vid ett så var första start å var sekreterare så skrev ner allt domaren sa om ekipagen eller aa det jag jag hann med. Efter sista start var det dax för överläggning och sedan prisutdelning. Alla var duktiga idag och hade lagt ner mycket tid på att fixa hästen. Efter tävlingen så åt vi lite och plockade undan kiosk med mera. Sedan tog Jossan upp och fixade iordning Stormis inför bete men innan de åkte iväg så blev vi hämtade. Nu dax att mata alla djur sedan ännu mer engelska..

Av ingela larsson - 23 maj 2015 17:04

på förmiddagen idag så var det fixar dag på Hallmyra eller ja från 9- 15. Jag Tess och Lisen gjorde rent hästtrandporterna var en del att göra! Sedan så åkte vi och handlade inför tävlingen imorgon. Nu hemma har vi gjort rent till hönsen och kaninerna och matat de. Nu blir det mata överraskningen, som är 19 stycken så endel att göra:-)

Inte alla

Av ingela larsson - 22 maj 2015 10:12

sitter nu iskolan och har rast hade tidigare först svenska och sedan bad. Vi var tre tjejer och tre killar på badet och vi hade fritt. Snart är det so och sedan matte efter det slutar vi eller aa vi måste äta lunch oxå. Ska nog skriva engelska uppsatsen när jag väntar på bussen sedan blir det nog plugga även hemma då helgen är fullbokad så förmodligen inget inlägg i eftermiddag möjligtvis i kväll. Sen så kanske det kommer någon några små överraskningar :-) skriver mer om det nästa inlägg isåfall.

Av ingela larsson - 21 maj 2015 21:12

innan ridningen så fick Tess sms om att det var terräng hoppning blev väl sådär glad hoppade ute för inte så länge sedan och var grymt länge sedan vi hoppade bana så ville hellre göra det men nä. När vi skulle välja hästar så kände jag att det skulle gå skit på lektionen vet ej varför bara kände så. Men valde tillsist flingan. Så hämtade henne å då flingan är seg genom grinden såg Queenie sin chans och stack ut på åkern så vi som hade ston försökte få tag i henne och tillsist kom hon in i hagen igen. Efter typ tio minuter men men . Fixade sedan iordning och red sedan iväg terräng banan. Red ihop med Madde på Lindsey. Flingan var pigg och tyckte det var kul. Fast Lisa sa innan att hon kommer vara seg osv... Men det var hon ej så är nöjd. Hon smet förbi första hindret men alla andra hoppade hon utan att riva. Hon var pigg och glad och tyckte det var kul tills vi kom till hindren vid spisen då blev hon väldigt seg men galopperade över de två första hindrena sen på sista vägra hon och gick sedan över. Sedan när vi körde hindrena tillbaka så trodde jag hon skulle göra samma sak igen men i stället så tog hon ett stort skutt å jag var inte beredd så flög fram på halsen XD trodde ett tag jag skulle åka men sedan tog jag mig upp och fortsatte. Så aa det var ridlektionen. Sen efter bytte vi hage på stona så de fick mer gräs.
Bilder kommer nog senare nån dag orkar och hinner inte nu.

Av ingela larsson - 21 maj 2015 10:02

har hittills haft två timmars bild där vi målade tavlor.

Nästa lektion är svenska där vi som vanligt ska läsa sedan är det lunch, engelska och slöjd och så slutar man tre så väldigt chill dag idag!

Av ingela larsson - 21 maj 2015 09:59

orkade inte blogga igår kväll men efter senaste inlägget så hade vi engelska vilket gick bra bearbetade nästan klart så kan ägna lektionen till provet idag. No provet var ok fast vissa frågor förstår jag inte alls. Och efter provet hade vi spanska där vi endast tittade på film. Sen hemma satt jag typ en och en halv timme med provet så är klar med första delen om en utav länderna. Bara fyra länder kvar nu.. Gav även djuren och titta på tv hemma

Ovido - Quiz & Flashcards