busilusan

Alla inlägg under maj 2015

Av ingela larsson - 7 maj 2015 21:05

lektionerna efter lunch var engelska och sedan 40 min rast. Hade inget att göra så satte mig i mitt skåp och typ alla reagerade wtf men aa ibland ska man ha lite kul i skolan och skämma ut sig lite XD hade sedan slöjd där vi hade lokalvård så skulle städa och fixa iordning i saken. Sedan slutade vi vid tre. Hade väldig tur med vädret som varit upp och ner för när jag cyklade hem så lyste solen och sedan började det ösregna. Sedan hem ge djuren laga mat äta mat byta om och åka till stallet

Ridlektionen kommer i senare inlägg

Av ingela larsson - 7 maj 2015 11:45

Sitter nu och har lunchrast. Väldigt chill dag idag så har bara fyra lektioner. Började med bild i två timmar där vi drog ner alla persienner och satte papper för dörrfönstret medan vikarien var och hämtade något. Hon blev väl inte direkt super glad x D sedan så hade vi svenska där vi gjorde frågor till skolans kväll nästa vecka. Sedan hade vi Lunch vilket är sådär då småbarnen äter samtidigt som oss så det låter för j*vligt i matsalen. Men var pannkaka så det var Bra iaf! Har nu hört att många lärare ska sluta till nästa termin varav några är de som följt oss från starten i sexan och någon annan. Kommer sakna några av de grymt mycket då de varit de bästa andra blir bara skönt att slippa! Den som blir skönt att slippa har ändå inte lärt mig någonting så Inte direkt den bästa läraren och lektionerna är bara sitta Där och lyssna på samma mening i princip

Av ingela larsson - 6 maj 2015 16:43

Efter solektionen så hade vi lunch sedan skulle vi ha engelska men läraren var sjuk och det fanns ingen vikarie så vi skulle ha håltimme men spanska läraren la in vår spanska lektion då istället. Sedan var det no och så slutade vi vid tre istället för fyra. Är nu hemma och kollar på youtube videos

Av ingela larsson - 6 maj 2015 10:53

började dagen med EPA sedan skulle vi ha fysik men läraren hade nationella med niorna så fick extra lektion i so i stället efter det svenska och nu väntar jag på att so lektionen ska börja..

Av ingela larsson - 5 maj 2015 18:55

Nu sen jag skrev senaste inlägget så har jag gett djuren, ätit middag, lagt upp saker som inte används på vinden och gått med hundarna. Tänker lägga ut get to know me better snart så kommentera gärna frågor ni vill ha svar på!


Av ingela larsson - 5 maj 2015 15:18

kom för ett tag sen hem efter skolan. Hemma har vi mata kycklingarna och nu äter vi mellis och tittar på tv

Frasse

Av ingela larsson - 5 maj 2015 09:27

har just haft idrott och vi skulle ha kört fotboll men vi var endast två elever så vi behövde bara springa 3km spåret och sedan fick vi sluta så nu har jag såhär 45 minuters rast! Eller aa typ 35 kvar nu sedan musik. Vet ej riktigt vad jag ska göra på rasten men fördriver lite tid med att blogga! Nu tror jag jag ska uppdatera hallmyragard med någon bild och sen får vi se

Nikki i söndags

Av ingela larsson - 4 maj 2015 19:32

Var en vanlig skoldag idag och alla som vart i polen var tillbaka men det var ändå lugnt tycker jag! på matten så hade vi prov och tror det gick bra förutom att jag inte fattade sista uppgiften men men. På spanskan gjorde vi prov för åk 6,7 och 9 för att typ träna inför vårt prov men endast de som ej har betyg behöver göra prov så förstår inte riktigt varför vi andra ska plugga inför det men läraren i spanska är ju lite speciell så. Sen på svenskan skulle vi skriva frågor inför frågesporten på skolans kväll nästa vecka. Som rektorn la in eftersom han tog bort öppnahuset men sedan kom på att det är bra att ha det så han la in det på en kväll där vi går tre timmar och får ledigt en halvdag. så andra skolor gick två timmar och får ledigt en hel dag och vi går tre timmar och får ledigt en halv. Men får väl vara glada att vi får lite ledigt. De andra lektionerna var normala och slutade tre. Så vart hemma runt fyra åt mellis sedan in till stan ett tag hem åt middag och gav djuren.

Vad skulle ni vilja ha inlägg om?

vill ni ha inlägg oftare mer sällan?

Med andra ord hur kan jag förbättra min blogg?

Taya på sommarbetet :-) <3

     

Ovido - Quiz & Flashcards