busilusan

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av ingela larsson - 7 maj 2015 21:17

kom till stallet och lämnade ägg som vanligt och sedan gick vi upp till stallet och skulle välja hästar. Hade ingen aning om vem jag skulle välja.. Tänkte på Flingan men har ridit henne mycket på senaste tiden så. Började sedan fundera på Eire men var osäker för vi skulle jobba utan stigbyglarna men blev peppad å ta henne så gjorde det. Hon var halv tjurig i hanteringen och ville inte riktigt komma i hagen så tänkte att det inte skulle gå så bra på lektionen men sen så tänkte jag typ skit samma ramlar jag av så gör jag! I början gick det sådär då jag inte ridit henne på väldigt länge och behövde komma på hennes knappar å hur man rider henne eller vad man ska säga. Vi jobbade först i skritt med mycket volter utan stigbyglarna och sedan samma sak i trav. Sedan blev det gå två meter innan för spåret och göra halv framdelsvändning i hörnen efter det så skulle vi galoppera och då tog jag stigbyglarna. I galoppen blev det endel bockningar som jag inte tyckte kändes så höga men tydligen var de rätt så höga . Andra galoppen var lugnare och inga bockningar sedan så travade vi på långa tyglar för att de skulle varva ner och sedan skritta av . Väldigt nöjd med lektionen och det känns väldigt bra att märka att jag blivit bättre sen sist jag red henne. Var bara tredje gången jag red henne så några missar tycker jag inte gör något.

Bilder kommer nog imorgon eftermiddag då de är på mammas mobil och orkade ej föra över nu

Av ingela larsson - 7 maj 2015 21:05

lektionerna efter lunch var engelska och sedan 40 min rast. Hade inget att göra så satte mig i mitt skåp och typ alla reagerade wtf men aa ibland ska man ha lite kul i skolan och skämma ut sig lite XD hade sedan slöjd där vi hade lokalvård så skulle städa och fixa iordning i saken. Sedan slutade vi vid tre. Hade väldig tur med vädret som varit upp och ner för när jag cyklade hem så lyste solen och sedan började det ösregna. Sedan hem ge djuren laga mat äta mat byta om och åka till stallet

Ridlektionen kommer i senare inlägg

Av ingela larsson - 7 maj 2015 11:45

Sitter nu och har lunchrast. Väldigt chill dag idag så har bara fyra lektioner. Började med bild i två timmar där vi drog ner alla persienner och satte papper för dörrfönstret medan vikarien var och hämtade något. Hon blev väl inte direkt super glad x D sedan så hade vi svenska där vi gjorde frågor till skolans kväll nästa vecka. Sedan hade vi Lunch vilket är sådär då småbarnen äter samtidigt som oss så det låter för j*vligt i matsalen. Men var pannkaka så det var Bra iaf! Har nu hört att många lärare ska sluta till nästa termin varav några är de som följt oss från starten i sexan och någon annan. Kommer sakna några av de grymt mycket då de varit de bästa andra blir bara skönt att slippa! Den som blir skönt att slippa har ändå inte lärt mig någonting så Inte direkt den bästa läraren och lektionerna är bara sitta Där och lyssna på samma mening i princip

Ovido - Quiz & Flashcards