busilusan

Alla inlägg under maj 2015

Av ingela larsson - 11 maj 2015 12:05

Idag i skolan så har jag hittills haft först mentorstid då vi skulle ge förslag på aktiviteter till sista veckan. Sedan matte som var ekvationer. Sen på spanskan skulle de som inte hade betyg göra prov och vi andra fick arbeta i kapprummet. Fast förstod inte så gjorde typ inget. Fick även veta betyget och det var väl väntat men personligen skulle jag inte sätta det betyget. Efter hade vi lunch som smakade okej. Nu lunch rast och snart kemi

Av ingela larsson - 10 maj 2015 17:52

Åkte till stallet så vi var där typ tjugo i elva och gick då in till Lisa och planerade hästar till första gruppen. Gick sedan ut till stallet och skrev upp vem som skulle rida vilken häst sedan gick vi med eleverna och hämtade hästarna, jag gick med tindra och hämtade Crannog. Hjälpte sedan till att fixa iordning lite på alla hästar för vi var fyra medhjälpare och sex elever så gick emellan lite. Sedan på lektionen så gick jag med Tova lee på Eire. De red programmet inför tävlingen och alla lärde sig snabbt och var jätte duktiga. Gick sedan till stallet och frågade andra gruppen om de hade några önskemål på hästar och skrev upp de. Sedan hämtade jag en macka och åt då jag var hungrig. Höll sedan i andra lektionen där de red samma program som första samt att de fick lite högre hinder och fick även galoppera lite. Efter gruppen så gjorde vi iordning borsthinkarna och gick sedan med stona till sommarhagen. Gick sedan in och åt och bokade hästar till tävlingen, provisorisk startordning och sysslor på tävlingsdagen samt bedömnings protokoll. Fixade sedan lite lappar i stallet och dansade med Elna :-) blev sedan hämtade av mamma och hemma har vi gett djuren och väntar nu på mat.

Flingan i sommarhagen

Av ingela larsson - 9 maj 2015 20:34

imorse typ klockan åtta så åkte hela familjen eller aa alla människor i familjen mot ökna skolan för att titta på kosläpp så var där typ nio. När vi kom så kollade vi lite på minigrisarna och mötte upp Tina Danne och Lisen. Sedan fick vi saft och bulle, gick tipspromenad och köpte godisremmar. Gick sedan för att kolla på kosläppet men det dröjde väldigt länge och sedan när de väl kom var det inte så fartfyllt som jag hoppats på de sprang bara å åt gräs. Å vissa gjorde ett glädje skutt

Efter kosläppet gick vi till växthuset och köpte plantor. Sen gick vi runt och kollade på alla djuren så åkte därifrån typ ett. Åt sedan hamburgare men restaurangen var sådär maten dröjde och Pommesen var inte så goda. Sedan åkte vi någon skogsväg hem och såg många fina gårdar.

Hemma gjorde jag matte läxan, två tal förstod jag ej men men. Gav djuren och åt middag. Åkte sedan till stallet en sväng och pyssla lite med Tore..

Av ingela larsson - 8 maj 2015 18:38

var på sommarbetet och fotade lite :-)

Luna och humlan i bakgrunden

Taya

Bubblan

Humlan björnen och Taya

Å äldre bild på Tiny för fick ingen bra på henne idag

Av ingela larsson - 8 maj 2015 15:44

här är ett collage på mig och Eire på gårdagens lektion :-) bock och bus och galopp xD

-

Av ingela larsson - 8 maj 2015 12:47

på solektionen fortsatte vi med religion och önskade område och personer till grupp arbetet. Sedan hade vi matte och då gjorde/ löste vi ekvationer. Efter hade vi lunch gröt! Nu har jag slutar och väntar på att Tess ska sluta för att sedan dra hem med bussen då blir det duscha hundar om vädret tillåter

Av ingela larsson - 8 maj 2015 10:12

hade först svenska och sedan idrott trodde jag men var tydligen bad så fick sitta hos Janne men över halva klassen hade trott det var idrott så. Nu rast tills solektionen börjar tjugo över

Av ingela larsson - 7 maj 2015 21:17

kom till stallet och lämnade ägg som vanligt och sedan gick vi upp till stallet och skulle välja hästar. Hade ingen aning om vem jag skulle välja.. Tänkte på Flingan men har ridit henne mycket på senaste tiden så. Började sedan fundera på Eire men var osäker för vi skulle jobba utan stigbyglarna men blev peppad å ta henne så gjorde det. Hon var halv tjurig i hanteringen och ville inte riktigt komma i hagen så tänkte att det inte skulle gå så bra på lektionen men sen så tänkte jag typ skit samma ramlar jag av så gör jag! I början gick det sådär då jag inte ridit henne på väldigt länge och behövde komma på hennes knappar å hur man rider henne eller vad man ska säga. Vi jobbade först i skritt med mycket volter utan stigbyglarna och sedan samma sak i trav. Sedan blev det gå två meter innan för spåret och göra halv framdelsvändning i hörnen efter det så skulle vi galoppera och då tog jag stigbyglarna. I galoppen blev det endel bockningar som jag inte tyckte kändes så höga men tydligen var de rätt så höga . Andra galoppen var lugnare och inga bockningar sedan så travade vi på långa tyglar för att de skulle varva ner och sedan skritta av . Väldigt nöjd med lektionen och det känns väldigt bra att märka att jag blivit bättre sen sist jag red henne. Var bara tredje gången jag red henne så några missar tycker jag inte gör något.

Bilder kommer nog imorgon eftermiddag då de är på mammas mobil och orkade ej föra över nu

Ovido - Quiz & Flashcards