busilusan

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Onsdag väldigt chill skoldag

Av ingela larsson - 27 maj 2015 19:01

Idag var en fett chill och annorlunda dag i skolan! Hade typ inga riktiga lektioner pga lärarbrist. Först hade vi epa utan lärare där vi blev insläppta i klassrummet men sedan typ gjorde ingen något eller aa några försökte göra charlie charlie challange men de funka ej. Sedan rast och efter det fysik med vikarie vi skulle göra gruppprov om ström och magnetism men fick typ titta i boken så de var lätt och fick även sluta tio min tidigare. Nästa lektion var vanlig svenska men där läser vi endast bok så inte direkt jobbigt. Sen var det so å läraren kom å ba ja tänker ha sjuorna nu så ni får arbeta självständigt i kapprummet typ. Å typ ingen jobbar då men ändå typ inget att göra så. Sedan hade vi lunch som skulle vara skink och potatisgratäng men fanns typ ingen skinka i den så blev potatisgratäng och knäcke macka till lunch. Engelska var nästa lektion och då hade vi muntligt prov i grupp, gamla nationella för åk 9. Gick ok men hade velat vara i annan grupp.. Sen hade vi no där vi endast skulle skriva labbraport om labberationen vi gjorde förra lektionen. Och sist var det en fett onödig spanska lektion där vi bara såg film.


Gick efter det upp till bussen för att ta fyra bussen och då var typ alla femmor som åker buss där och berättade att tre bussen ej kommit så ringde tess å frågade vem de haft och de var någon ny som höll på å missa att släppa av vid hållplatserna.. så han kanske missförstod att han skulle åka en sväng till. Men de i femman hade ju tur att de var onsdag för då går en buss vid fyra annars är tre bussen den sista. Och som tur var så är fyrabussen en annan buss än de andra så den kom iaf. Hoppade sedan av vid pappas jobb och fick skjuts hem. Det ösregnade när vi kom till cyklarna så la upp den på släpkärran och fortsatte åka bil i stället. 


Hemma så har ja ätit middag, gett djuren, plantera en blomma, chattat, kolla insta och lekt lite med pom.


Ganska långt kanske ointressant inlägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards