busilusan

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av ingela larsson - 31 mars 2015 20:08

Dagen i skolan idag gick snabbt även fast lektionerna inte var de roligaste. Först EPA/elevens val och sedan hade vi teoretisk idrott med (enligt mig) överdriven information om skador. Nästa lektion var nästan två timmars musik där vi hade spel och sång så först sjöng vi och sedan spelade jag keyboard vilket gick bättre än jag trott XD 30 min lunch. Vanlig so där vi även fick reda på vart vi kommer att praoa :-) sen på matten så jobbade jag och Hampus eller AA jag hjälpte Hampus som sa att han inte kunde något. När vi hade slutat så hämtade mamma mig och Tess vid skolan. Väl hemma så fikade vi lite och sedan skulle mamma åka till jobbet. Idag var ända dagen jag träffa mamma efter skolan denna vecka för annars slutar jag så sent att hon hinner åka innan jag kommer hem.
Jag och Tess gav djuren och sedan gjorde pappa middag. Efter middagen så tog vi det bara lugnt ett tag, bytte om och åkte till stallet.

Först så lämnade vi äggen som de beställt och sedan gick vi och hämtade hösilage i Marcos foderhäck som Taya och Björnen skulle ha i uteboxarna. Macro ville mysa när vi hämtade hösilage så han la huvudet på våra axlar :-) la in hösilagen och hämtade upp Taya och Björnen. De kom gåendes i hagen när vi kom <3 stod ute och borstade idag och Taya var supermysig och lugn å har verkligen saknat att pyssla med henne <3 hon hade inga vaxproppar så blir nog inget föl inatt. Men däremot så har björnen fyllt på juvret så hon kanske snart fölar och bådas magar har sjunkit så det börjar närma sig <3 ställde in de och tittade lite på lektionen där de hoppade och sedan åkte vi hem.
Bild från i vintras på mig och Taya <3

Å juste idag var det en fasantupp på tomten

Ovido - Quiz & Flashcards