busilusan

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av ingela larsson - 26 februari 2015 21:20

Vaknade av att klockan ringde och att Pom tog upp typ halva sängen och Busan ena huvudkudden <3 sedan göra sig iordning som vanligt å gå till bussen. Imorse så var det ny busschaufför så fick börja med att sitta fram å visa vägen eftersom jag å Tess är de första som går på på morgonen.
Skoldagen började med bild från 8.00 till 10.00 men klassen fick gå en kvart innan eftersom vi skulle vara vid folketshus 10. På bilden så arbetade vi i grupp med att skulptera med gips. Min grupp gjorde en katt å den blev väl sådär men var ju första gången vi arbetade med gips så XD
Sedan så var det föreställning i folketshus. Föreställningen var väldigt bra enligt mig! De som uppträdde var maxida märrak och bluegrass band (tror jag de hette) efter det så hade vi ca tio min svenska eftersom tiden gått åt till föreställningen, men hade snäll vikarie så fick gå efter att vi fått närvaro eftersom man knappt hinner göra något på 10 min. Sedan lunch pannkakor :-) sedan engelska fick reda på resultatet på provet vi gjorde igår och hade läsförståelse prov. Efter det 40min rast å sedan syslöjd :-) slutade 15.00 å pappa stod på parkeringen å väntade så var hemma 15.30 istället för 16.00 vilket var väldigt skönt!
Hemma så åt jag middag, gav hundarna mat, bytte om och packade väskan till imorgon. Åkte tidigare till stallet för att ta upp å kolla till Tayas juver, de hade växt ännu mer idag. På ridlektionen så jobbade vi mycket med skänkelvikningar och framdelsvändningar. Lisa hade valt hästarna så fick Eire. Lektionen gick bättre än vad jag hade trott, å har bara ridit Eire en gång tidigare och det var på lägret i somras så är nöjd.
Imorgon är det fredag skönt att det snart är helg ! Men har matte prov å so redovisning imorgon så..

Ovido - Quiz & Flashcards