busilusan

Alla inlägg den 30 november 2015

Av ingela larsson - 30 november 2015 19:57

I torsdags var en vanlig skoldag vad jag kommer ihåg. På kvällen var det ridlektion och vi hade då galopp på lektionen. Vi skulle galoppera rätt upp och sen byta varv å fortsätta så för att träna på att ta rätt galopp. Jag red Queenie och hon var taggad så det blev lite för fort några gånger och så ett par rejäla bocksprång. Men bara kul! 


Fredagen blev anorlunda var ledig från skolan för att åka upp till stockholm. Först tåg till centralen och sen pendel till solna där vi först åt lunch på mall of scandinavia och sen in på friends och kolla på horseshow. Kvällen överlag var väldigt bra men kändes på något sett overklig. Tyvärr så gick en häst bort vilket var rätt så jobbigt att se. Så nu varje gång jag hör adeles låt hallo så får jag upp bilden på Filur (hästen) 

Köpte en sak på mässan och det var 1.2 liter hästgodis för 50 kr. 


Vaknade halv tolv på lördagen då jag somnat typ två på natten. Sen handlade jag å tess julklappar till mamma och pappa och på kvällen gick vi bort till farfar och åt tårta å myste med hans katt samt gjorde henne lite bortskämd med grädde :-) 


Igår åkte vi till stallet vid tio och tränade kadrilj. Hästarna var pigga i regnet och det blev ett litet avbrott mitt i men annars gick det bra.  Sen myste jag lite med Taya i hagen och sedan hem fixa iordning och åka och fira maude som fyllde 65. 

Ovido - Quiz & Flashcards