busilusan

Alla inlägg den 8 november 2015

Av ingela larsson - 8 november 2015 19:45

Idag kom jag och Tess till stallet halv tio och gick då in till Lisa och planerade hästar till ridgrupperna och sen var det dags att gå ut och hämta upp hästarna med eleverna. Hjälpte till att hämta upp Samson och höll koll när han gjordes iordning. När första gruppen red iväg stannade jag och Lisen kvar och först åt godis och sedan tog vi upp och fixade iordning Mary och Ticky till grupp två. Grupp två gick jag med ut på uteritten och sen efter gick vi in och åt och planerade kadrilj för det börjar bli lite knappt om tid nu! Gick sen ut och tog upp Taya och red henne med madde som red tofflan. Först var det tänkt att jag skulle ridit Taya på uteritten grupp två hade men då det var endel hundar i skogen och de inte direkt är Tayas bästa vänner så beslutade jag att rida på banan istället för att utmana ödet.

Men iallafall på banan så hade vi ett litet kryss typ 20 och travade över det och tyckte taya var väldigt duktig! visst hon tog inte galoppen men huvudsaken är att upp och avsittning fungerar! Efter tittade jag lite när andra red och fixade utrustningen som blev väldigt smutsig pga vädret. Åkte sen hem och inte hänt direkt mycket hemma. Nu kolla stjärnhoppningen.


Sen även en sak att fundera på där beslutet är jobbigt och svårt att ta men får väl se vad som sker.

Ovido - Quiz & Flashcards