busilusan

Alla inlägg den 6 november 2015

Av ingela larsson - 6 november 2015 20:19

Torsdag.

Var en vanlig dag i skolan + att jag hade gymnasiesamtal och där sades det jag trodde skulle sägas så inget speciellt med det. Var väl lite oense om vilken linje jag borde söka men kom fram till att jag ska följa hjärtat och hjärnan. Så nu blir det gå på öppna hus och kolla in lite olika skolor och fråga vad de kan erbjuda.

På ridlektionen igår red vi barbacka och jag hade Lindsey. första traven sprang hon in bland hindetmaterialet för att testa men satt kvar. Sen när man skulle öka skritten eller trava så protesterade hon lite och stampade med framhovarna. Tyckte lektionen gick bra och det var bra att jobba mycket i skritt och trav tycker jag. Tycker Lindsey är väldigt rolig att rida trots hennes små protester och känner att man lär sig mycket av att rida henne då hon är väldigt viktkänslig.


Fredag.

Hade först svenska och då tränade vi på ordklasserna för har prov nästa vecka. Sen hade vi engelska och då pluggade jag inför No provet. sen hade vi no prov och det kändes bra så tror det gick bra. Efter den lektionen var det kemi sen lunch och mentorstid.

På eftermiddagen åkte vi till stallet och red. Taya var lite stissig vid uppsittningen så när jag kom upp red jag ett varv sen av och upp igen och andra gången var hon lugnare. Sen idag kom jag och Taya även upp i vår första galopp tillsammans :-) Sen skrittade vi avlite på banan och sen upp till skogen och tillbaka vilket gick bra och hon var lugn. Sen vara lite och mysa ihagen, vara på banan när andra red m.m

Ovido - Quiz & Flashcards