busilusan

Alla inlägg den 9 november 2015

Av ingela larsson - 9 november 2015 17:41

Gav upp med spanska läxan då jag inte fattade alls eller fattade första pappret någorlunda men andra blev det helt kaos så får ta det i skolan och se om någon fattar. Så nu till dagen.

Började med mentorstid idag och den var vanlig. På matten sen så redovisade vi i grupp om olika geometriska former och min grupp fick rätblock. På svenskan sen hade vi muntliga nationella och var lite nervös innan då folk gör en så stor sak av nationella och att det är så viktigt osv men tyckte det efteråt kändes bra och det var inte så jättesvårt men lär bli värre när man ska ha på engelska då det inte är mitt starkaste ämne. Blev klara när det var typ 20 min kvar på svenska lektionen så då var det bara att plugga inför ordklass prov på onsdag. På spanskan jobbade vi med ändelser och verb och fick reda på att vi ska ha prov snart så det lär ju gå bra eller inte! Var sen lunch och därefter so. Väldigt nöjd med mitt jobb på so lektionen idag hade typ panik på uppgiften men skrev mer idag än vad jag gjort på tre lektioner så fick tillochmed sista minuterna göra vad jag ville så gäller att fortsätta på samma sätt nu. På idrotten körde vi gul boll eller vad det hette och det gick ut på att det var fyra rutor och så var man i lag. Man skulle se till att bollen bara studsade max två gånger i lagets ruta annars fick man poäng och det lag med minst poäng vann.

Det var min skoldag, har ni haft en bra skoldag?

Av ingela larsson - 9 november 2015 17:19

Kommer snart sätta mig vid datorn och skriva ett inlägg om dagen men först så ska jag plugga spanska och se om jag förstår något alls..

Ovido - Quiz & Flashcards