busilusan

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av ingela larsson - 31 oktober 2015 17:19

Tisdag kväll:

Åkte till stallet runt halvfem och då hade Lisen och Nova hämtat upp Taya och Björnen till mig och Tess och sedan så red jag och tess de en snabbis och kvart över var vi klara. Sen följde vi med nova hem och sov över där.


Onsdag:

Var hos Nova, spelade spel, tittade på film, åt lunch, cyklade och hälsade på hästar. Sen vid fem tiden åkte vi till stallet och så red jag taya en stund på onsdags lektionen och tess red björnen. Efter ridningen åkte vi och handlade och nova följde med oss hem.


Torsdag:

Gick upp 5:40 för att bli skjutsade av pappa till stallet när han åkte till jobbet. När vi kom dit så städade vi först ena kaninburen och gav kaninerna och katterna mat. Sen mockade vi åt Mary och Lord och gav de mat samt att vi fixade saltsten i ena stohagen. Sen gick vi in och kollade igenom sysslor som behövdes göras under dagen och pratade. Gick sen ut igen och då mockade jag först ut hos penini och sedan var jag på banan när nova red tommy. Sedan gick vi in och åt lunch. Efter lunchen red vi uteritt istället för kvällslektionen och jag red lindsey. Det gick bra och var kul.  Sen gick vi  in och gjore Draw my life och klockan fem gick jag ut och fixade iordning taya för att rida med på 17.30 gruppen.


Fredag

Åkte till stallet vid tio tiden och gick först in och pratade lite och sen red jag och tess ut och galopptränade björnen och jag red queenie. Sen när vi galopperat mötte vi upp madde som ledde en tur och red med de tillbaka. sen hem och äta lunch och städa. På kvällen åkte vi till bowlingen och firade Rasmus som fyllde 20. var kul i början men fick sen ont i handleden utav att bowla så då var det inte så kul längre. kom väl hem runt elva på kvällen.

Idag

gjorde typ ingenting på förmiddagen och på efter middagen åkte vi till stallet. red då en skritttur i skogen på Taya och sen lite på banan. hon tyckte uppsittningen var ganska obehaglig idag men det gick bra. Sen handla och snart göra middag.

Ovido - Quiz & Flashcards