busilusan

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av ingela larsson - 4 oktober 2015 19:36

Åkte till stallet så vi var där strax innan elva idag. Så när vi kom dit packade jag först in maten i skåpet och sedan ändrade vi lite på listan pga att några inte kom. Sen hjälpte jag elna fixa iordning nikki för lektion men sen när hon ridit ett tag ville hon inte rida mer så då hjälpte lisen henne fixa nikki och så var jag på banan ett tag. Sen hämtade jag upp taya och fixade iordning henne för lektion två. Jag hade sadel, ländtäcke och träns på henne. Hon är jätteduktig och bryr sig typ  inte om att man lägger på sadeln längre men hon gillade inte riktigt när man skulle fästa ländtäcket under svansen men det gick bra! Jag gick med taya typ hela lektionen och ledde henne på alla övningar som  eleverna red. Hon var jätte duktig och både skrittade och travade på lungt så hanteringen från marken är inga problem nu är det bara jobba så man såsmåningom kommer upp i sadeln och kan rida. Efter lektionen gick vi in och åt och sen efter gick vi och kollade där vi ska ha spökvandring och kom på ideer till den. Sedan tog vi upp alla småpojkar och borstade de samt att bobby å stormis gick på banan. Stormis är inte liten då da men han går i småpojkarnas hage så han får räknas in bland de. Åkte sedan hem och hemma har vi gjort det vi brukar efter stallet på söndagar. 

Ovido - Quiz & Flashcards