busilusan

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av ingela larsson - 14 oktober 2015 19:42

Tänkte ha en frågestund så skriv era frågor som kommentar eller skicka de på kik : wildataya


Av ingela larsson - 14 oktober 2015 19:05

Tisdag

Tog bussen igår morse och hoppade av busshållplatsen så det är ca tre kilometer att gå till stallet. Kom till stallet typ tio över åtta och började då med att mocka till Lohan och Svinto samt fodra dem och Macro. Sen gick jag in och då åt jag två smörgåsar. Efter att jag vart inne ett tag gick jag ut och hämtade in Taya och tränade på banan med sadel och sadelväska med lite tyngd i varje. När jag hade släppt ner Taya i hagen igen så gav jag lord sitt kraftfoder och sedan hjälpte jag Elna med Nikki. Först red hon på banan och då hade vi bommar som hon "hoppade" över i trav med Nikki. Nikki blir väldigt taggad på bommarna så man får springa bredvid och hjälpa Elna bromsa lite samt finnas till hands om hon skulle tappa balansen. Sen skrittade vi ut i skogen en liten sväng. Sedan gick vi in och åt lunch. Efter lunch tog jag upp och tränade Lohan lite och sen när jag skulle släppa ner honom kom tess ifrån skolan. Sen tog jag upp och tränade taya andra gången och då longerade jag först och så hjälpte tess mig hålla i så jag kunde hänga lite. Sen gick vi in och åt mellis och sedan turades jag och tess om att skritt tommy och den andra körde en barnvagn och Lisa den andra. När vi kom tillbaka åt vi middag och sedan red tess björnen med på lektionen lite sen åkte vi hem.


Onsdag.

Gjorde samma sak som igår på morgonen och sen när jag tränade taya miljötränade jag henne lite på tomten och lite vid pallen. Lisa verkade hennes bakhovar idag och hon var jätte duktig. Sen tränade jag lohan och då gick jag lite på banan. Tränade efter lohan svinto och honom hade jag ländtäcke på och gick på banan och tränade vid pallen. Gick sen in och åt lunch och efter tränade jag taya lite i bara grimma vid pallen och på banan. Sen ner med henne i hagen gå in byta om och gå till bussen. tog två bussen idag då jag jobbade sent igår och ska gör det imorrn

Ovido - Quiz & Flashcards