busilusan

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av ingela larsson - 11 oktober 2015 19:08

Kom till stallet runt tio idag och tog då upp taya. Först borstade jag henne, kratsade hovar och borstade lite svans. Sen sadlade och tränsade jag och gick ut med henne på banan. Jag gick först några varv och sedan tränade jag lite vid pallen att hon skulle stå still bredvid den när jag var på den. Och så hängde jag även lite ifrån marken och hade lite tyngd i stigbyglarna. Sedan fixade jag henne och släppte ner henne. Då hade de andra medhjälparna börjat hämta upp hästarna som skulle gå lektion och alla hästar hade en medhjälpare så jag tog med mig nova och så gav vi macro hö. Sen när gruppen red iväg på uteritt så mockade jag och nova till lohan. Åt sedan en av de mackor jag hade med mig då jag var hungrig. Sen grupp två så höll jag lite i lektionen och det var kul att lära sig mer men svårt är det att hålla koll på alla. På lektionen idag körde de i slutet ett två tre stjärna och först var det jag som stod och ropade men blev sedan trött i halsen så då tog Madde över.

Efter lektionen så gick vi in och åt mat och sedan gick vi upp i skogen för att planera spökvandringen men då när vi bara kommit en bit blev vi nerringda till gården igen och fick reda på att det var en farmor och hennes barnbarn som skulle åka häst och vagn och sedan skulle barnbarnet rida lite på nikki. Så jag och nova hjälpte elna som skulle rida nikki först och sen när de kom tillbaka från vagnsturen gick vi medhjälpare ut i skogen och planerade spökvandringen. Juste idag har vi även pratat med några som kommer ställa upp och vara spöken så spökvandringen kommer bli toppen! 

Ovido - Quiz & Flashcards