busilusan

Alla inlägg den 11 september 2015

Av ingela larsson - 11 september 2015 15:15

Igår var en vanlig torsdag i skolan inte så jätte mycket att säga om den. Hade bad det är väl det som inte händer varje vecka men varannan.

På ridningen igår så hade vi hoppning och jag red Queenie. I början var hon lite taggad och då jag inte ridit henne på väldigt länge så blev jag lite osäker men när jag lutade mig bakåt och insåg att jag kunde kontrollera henne så gick det bra. Vi började med att hoppa lite i ström och då tittade jag ner lite på hindren så hängde inte med jätte bra och sedan hoppade vi bana. Jag hoppade sist, å innan jag skulle hoppa hände en händelse som gjorde att jag blev lite osäker över att hoppa när jag såg det men sen hoppade jag banan och det gick faktigst bra. Tittade inte ner på hindren men ska bli ännu bättre på att kolla långt fram och ta fram händerna. Queenie stack åt sidan på två hinder men när jag tog om de hoppade hon. Ena gången var nog för att jag tyckte hindret såg lite högt ut och tvekade och andra var nog oxå för att jag tvekade pga att händelsen hände där. Men som sagt inte ridit quuenie på väldigt länge men gillar verkligen att rida henne även fast hon kan bocka lite och vara tjurig men när man vet att man klarar det är hon helt underbar.


Idag har inte direkt något jätte speciellt hänt. gick vanlig skoldag och hemma har jag och mamma städat.

Ovido - Quiz & Flashcards