busilusan

Alla inlägg under december 2015

Av ingela larsson - 23 december 2015 13:19

Vaknade runt sju imorse och tog det då bara lungt ett tag sen ge djuren mat, städa, äta frukost och fixa iordning för att åka till stallet och rida. Först så gick vi in och lämnade ägg och var inne en stund. Sen så gick vi ut och hämtade upp hästarna. Taya ville inte riktigt lämna foderhäcken men vi kom ut ur hagen tillsist med mammas hjälp. Sen så fixade vi hästarna och red sedan iväg. Red med onsdags gruppen och det var mest skritt men två korta travsträckor. Taya var jätteduktig och kändes väldigt stabil och trygg. Så när vi mötte upp Lisa frågade jag, Nova, och Tess om vi fick rida en sväng till vilket vi fick. Så vi travade en sträcka och skrittade och sedan provade vi även en kort galopp vilket gick helt galant och var helt underbart och jättekul. Känns fantastiskt att detta var första riktiga uteritten på Taya utan ledare och att det gick så bra. Känns lite konstigt att tänka på att det bara är två månader sedan jag kunde sitta på henne igen efter ca ett års arbete från marken. Så uteritten idag var helt underbar helt enkelt! <3

Finaste ponnyn <3

Av ingela larsson - 22 december 2015 19:46

Åkte till mormor och morfar runt tiotiden idag och där spelade vi kort, åt lunch, fikade mm och när vi gick ut till korna så hade nyss en kalv föds så vi sprang in till morfar och så kollade han så allt var ok med kalven vilket det var. Vid fyra tiden så åkte vi till kusinerna och där så pratade vi, spelade spel och gick och åt pizza.

.

Av ingela larsson - 22 december 2015 08:33

Vaknade runt sju idag och myste då först med Busan och kollade surfplattan för att sedan gå upp och äta frukost och nu sitter jag och bloggar. Kommentera vad ni vill ha för inlägg så gör jag så gott jag kan

Av ingela larsson - 21 december 2015 20:00

Fick förslag om att göra the instagram tag så tänkte att jag gör den nu. Ni får gärna kommentera på detta inlägg om ni har andra saker ni vill att jag lägger upp eller andra frågor ni vill att jag ska svara på. Men nu kör vi frågorna!


Vad heter du på instagram?  på instagram heter jag ingela_wildataya


Hur många följare har du och hur många följer du? Jag har 122 följare och jag följer 176.


Hur länge har du haft instagram? I 99 veckor


Vad står det i din profil och hur ser din profilbild ut?

 


Hur många inlägg har du totalt? Jag har 622 inlägg totalt


Är likes och kommentarer viktiga enligt dig? Nej


Hur ofta kollar du på instagram? Nästan varje dag


Brukar du ha filter på dina bilder? Oftast inte men ibland


Brukar du hashtagga mycket? Nej


Har du många selfies? Nej mest djurbilder


Vilken är den senaste bilden du la ut?

 

Vilken är din mest likade bild?

 

Vilka taggar du? De som vill göra denna tag

Av ingela larsson - 21 december 2015 15:32

Efter att jag skrivit morgon inlägget så slog jag in julklappar och smörjde både mina stålhätteskor och mina ridskor så nu ser de nästan ut som nya. Sedan klädde vi granen och åt därefter lunch. Efter lunchen så åkte vi och inhandlade de sista julklapparna och har även slagit in de sedan så har vi även hämtat potatis och matat djuren.

Av ingela larsson - 21 december 2015 09:35

Har fått önskemål om att blogga lite oftare iaf nu under jullovet så tänkte göra det. Vaknade runt åtta idag och kollade då sociala medier och youtube. Sen har jag även ätit frukost. Idag blir en fixa dag så ska snart smörja skor och fixa tvätten och senare kanske åka och fixa lite mer julklappar.

Av ingela larsson - 20 december 2015 18:23

Åkte till stallet lite tidigare än vanligt idag för att slå in julklappar till grupperna. Sen gick vi även in och fick veta en sak som inte är rolig men ändå bra att veta. Båda grupperna red uteritt idag och jag hjälpte till med samson. Lektionerna gick bra och eleverna och hästarna var duktiga och jag tror alla blev glada för sina julklappar. Sen efter grupperna åt vi lunch i sadelkammaren och skulle sedan rida uteritt på Taya med Tess, Nova och Madde men det gick inte riktigt som planerat så red några varv på banan. Taya var jätte duktig trots omständigheterna och att sitta upp gick galant även fast det var två veckor sen jag red henne sist. Efter pratade vi lite och sen hem och äta middag, ge djuren och gå med hundarna. Och nu ska jag och Tess se ponnyakuten.

Ställ gärna frågor eller kommentera någon tag eller något så jag kan blogga oftare och inte bara om mina dagar. För väldigt dåligt med ideer på vad jag ska blogga om.

Av ingela larsson - 20 december 2015 17:46

Började med att gå upp och fixa iordning oss och sedan åkte vi till stan och handlade julklappar. Tror det mesta är klart nu och jag är nöjd med det jag köpt nu hoppas jag bara de som får sakerna blir nöjda. Sen handlade vi mat och därefter hem och äta lunch. Trodde det skulle ta lång tid att handla julklappar men vi var borta bara ca tre timmar och då var en timme bilfärd. Sen när vi ätit lunch gick vi ut en sväng i granskogen med Pom. Var lite rädda att det skulle gömma sig grisar där det var tätt men vi hade tur och det kom inte fram någon gris. Sen så julpyntade vi lite i hönshuset och där efter julpyntade vi inne. Men har fortfarande ingen julkänsla då det inte ens blivit vinter än. På kvällen så satt vi och tittade nio avsnitt av ponnyakuten och åt glass.

Ovido - Quiz & Flashcards