busilusan

Alla inlägg den 13 december 2015

-

Av ingela larsson - 13 december 2015 17:15

Förlåt för att jag inte bloggat på länge men har haft mycket denna helg och ingen tid eller ork att blogga.

I torsdags kväll så var det niornas dans vilket var helt ok men under mina förväntingar och då hade jag inga höga förväntningar, det var väldigt trångt så man fick knappt plats, volymen var så hög att man inte hörde vad man tänkte så väldigt stökig men ändå kul att dansa och umgås med vänner mer än i skolan.


Fredagen börjades med luciatåg i skolan viket gick bättre än jag trott. sen så hade vi no prov och jag tror det gick bra det kändes så iaf. hade sen mentorstid innan lunch och efter valde jag att ha extra slöjd till klockan tre istället för att sluta ett så jag kan sluta tidigare på onsdag när vi egentligen har slöjd.


Igår så åkte vi in till stan och hade ponnyridning mellan klockan tio och tre. Det kom väldigt många och var kul att hålla i det med underbara människor men kallt. Mitt i så gick vi och åt lunch på subway och det var skönt att värma sig ett tag.Sen efter åkte vi ut till stallet och kollade så det såg bra ut inför julshowen idag.


Idag så kom vi till stallet runt halv tio och började då flytta på några släp för att få parkeringsplatser och ställa fram bord till kiosken. vid tio kom de andra medhjälparna så då fixade vi inför lotteriet med prisgrupper och sen vid elva kom deltagarna i showen så då togs hästarna upp och började fixas iordning. Vi gick även lucia tåget en gång så alla hade koll på vart de skulle stå och var säkra på sångerna. Vid halv ett började julshowen och det började med luciatåg. I Luciatåget gick jag som ledare bredvid flingan och jag tyckte luciatåget blev lyckat och sångerna hördes bra. Sen var det voltige men den hann jag tyvärr inte se då jag var i stallet och bytte om, klädde om hästar och släppte ner hästar i hagen. Sen var det dags för kadriljen, eller först var en paus och vi värmde upp. Kadriljen gick väldigt bra och jag kom ihåg programet, var rädd att jag skulle få blackout men jag kom ihåg det. Alla var jätteduktiga och viktigast av allt hade vi kul. När showen var slut och hästarna nere i hagen så drogs vinnaren av vuxenlotteriet och sen så fick även vi medhjälpare ett presentkort på bowling som tack för att vi hjälper till och för att vi anordnat julshowen så ett stort tack till föreningen nu hoppas jag bara att min handled inte gör ont denna gång då jag förra gången efter ett tag fick bowla med vänster för att höger gjorde ont...


Blev ett ganska långt inlägg men hoppas det inte gör något

Ovido - Quiz & Flashcards