busilusan

Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Dagen

Av ingela larsson - 29 december 2015 17:06

Kom för ett tag sedan hem från en fullspäckad dag i stallet och har därefter hunnit ge djuren och duschat.
När vi kom till stallet så väntade vi på att alla som skulle rida skulle komma och sedan gick vi ner och hämtade upp hästarna vid tiotiden då vi skulle göra det. Taya var inte så smutsig så det gick fort och lätt och borsta. Men då vi skulle rida terrängrundan och skulle va sist ut så passade jag på att fläta lite osv. När de som skulle rida iväg före oss red iväg så satt vi upp och red några varv på banan för att värma upp. Jag red med Tess på Björnen och Nova på Tommy. När det gått några minuter så red vi ut i skogen, gick först lite stigar i skritt och sen skogsvägen i trav för att sedan ta hindren vid motorvägen. Blev inte så mycket till hopp men gör inget körde endast i trav. Sen skrittade vi utefter motorvägen( det är en skogsväg med viltnät mot motorvägen) när vi kom till första grässträckan så travade vi och andra tog vi galopp. Sen när vi red mot tegelsträckan stötte vi på de gula hundarna men det gick bra. På tegelsträckan körde vi blandat trav och galopp och sen ner i gropen i skritt och backen i galopp. De galopperna gick väldigt lungt och kändes som typ slowmotion men när vi kom och skulle hoppa hindren vid spisen så gick det undan. Var nog inte jätte fort och det var ju kontrollerat men jämför man med de andra sträckorna var det rätt så mycket mer fart. Hästarna hoppade bra och de är ett helt underbart gäng att rida ut med. Sen när jag släppt ner Taya i hagen hjälpte jag Nova att tvätta Tommys hovskägg. Sen åt jag, Corre, Lisen och Tess lunch i sadelkammaren. Gick sen runt och fotade lite i hagarna. Sedan hämtade vi upp Bobby och Tess å Corre tränade honom och då under tiden hjälpte jag Fanny med svinto. När vi var klara så hjälpte jag Tess å Corre med att tolka bakom Bobby och då hjälpte även Lisen till. Å han var väldigt cool och brydde sig ej. Sen så ner med Bobby i hagen när han var klar. Lisen hämtade upp Stormis och så fixade vi iordning honom. Vi tolkade sen ut i skogen. Först satt jag å Lisen i pulkan sen jag å Tess å i slutet Tess å Lisen. Den som inte åkte pulka red. Det var väldigt roligt dock lite lite snö på vissa ställen så då fick vi bära pulkan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards