busilusan

Alla inlägg under februari 2016

Av ingela larsson - 12 februari 2016 18:42

igår på ridlektionen så jobbade vi mycket med att ställa hästen i det svåra varvet. Jag hade Flingan och tyckte lektionen gick väldigt bra men ändå dåligt. Flingan var väldigt fin och lyssnade bra om man bortser från att hon gick utåtställd endel. Sen när vi skulle rida lätt så glömde jag helt bort hur man kollade rätt sittben så det var jobbigt men som tur var gjorde vi ej de så länge utan la upp stigbyglarna och skulle trava utan de vilket kändes väldigt bra. Vi gick även på a och c volten och där skulle man gå ett varv med skänkelvikning i hästens lätta varv och sedan två med skänkelvikningar i det svåra. När vi gjort det så var det dags för galopp och Lisa undrade om jag ville ha spö men sa att jag ville prova utan och är glad att jag gjorde det. Flingan tog galopperna bra och galopperade över bommarna som låg på långsidan så det är jag väldigt nöjd med då hon brukar sakta av innan bommar. Sen fick jag även beröm för min sits när jag sitter utan stigbyglar men kändes som jag red väldigt klumpigt igår men tydligen inte. Så när det känns bra ser det oftast dåligt ut och tvärtom så får börja tänka mer på de och verkligen tänka efter hur jag sitter utan stigbyglar och sitta så även med.

Aa detta var lite uppdatering men inte kännt någon motivation till att blogga, ska försöka komma tillbaka lite men får se hur det blir med den saken.

Ovido - Quiz & Flashcards