busilusan

Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

Tisdag

Av ingela larsson - 23 februari 2016 18:14

På förmiddagen så gjorde vi inte direkt jätte mycket, kollade sociala medier, åkte lite pulka, fotade Pom och bara var. Sen så åt vi lunch och bytte om för att åka till stallet. Eller mamma och Tess lämnade mig å Corre i stallet. Först så gick vi in till Lisa och pratade och sedan så hämtade vi upp Ticky och Queenie och fixade iordning de för att rida. Queenie var väldigt jobbig med uppsittningen idag och ville inte stå still men efter ex antal försök så gick det. Vi skrittade igång på egen hand och sedan kom Lisa och höll lektion för oss ett tag. Jag tränade på sittben då det inte riktigt sitter så ska nöta det tills det sitter igen. Så för min del blev det mycket övergångar mellan skritt och trav för att träna sittben och de flesta gångerna blev det rätt men inte 100% . Sen fick vi rida lite mer på egen hand och galopperade då men i början var inte Queenie alls på humör så det blev mer bock än galopp men när hon insåg att bockningarna inte lönade sig så gick det bra. Skrittade och travade sedan av de och sen fixa de och ner i hagen. Hämtade sen upp Taya och fixade henne. Gick till banan och hoppade upp. Uppsittningen gick bra och klarade det på egen hand utan att någon höll i. Skrittade igång henne och travade lite sen hoppade jag av och så fick Corre hoppa upp och testa. Taya blev
lite fundersam när Corre skulle hoppa upp men hon stod still och uppsittningen gick bra. Sen så skrittade och travade Corre henne lite och jag tror hon tyckte det var kul. Men det var så gulligt för när jag sprang framför så sprang Taya hon ville inte trava långt utan att jag sprang framför men när jag sprang framför gick det bra. Tyckte Taya var väldigt duktig idag trots att hon inte riktigt ville trava långa sträckor men hon är ju dräktig så det är förståeligt att hon ibland är lite tröttare. Längtar till sommaren då hon får föl och hoppas verkligen det är friskt och fint! Sry för kanske lite rörigt inlägg men detta var iaf min dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards