busilusan

Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av ingela larsson - 20 augusti 2015 21:16

Skrev ett långt inlägg tidigare men det försvann så skriver om det fast kortare för nu är jag rätt så irreterad på mig själv för tröck fel så det försvann.

Började dagen med fördiagnos i matte fick hjärnsläpp vissa uppgifter men gick nog bra ändå hoppas jag. Sen hade vi teknik å det arbete vi ska börja med är en tolv sidor uppsats om vatten å avlopp. Känns tungt nu men känns lättare när man kommit igång. Slutade något tidigare den lektionen å sen blev spanskan inställd så hade håltimme i 1h 45 min typ. Å därefter lunch. Sen hade vi idrott där vi körde brännboll å gick igenom terminen.

Hemma så tittade vi på tv (hoppning) , gav djuren, rastade hundarna, åt, bytte om å åkte till stallet.

RIDNINGEN
Började med att Ticky inte ville komma upp från hagen men vi samarbetade så jag fick på henne grimman och vi kunde gå upp till stallet och fixa iordning. Satt upp å skrittade igång på banan. Sen skulle vi göra någon övning med volter över bommar i först skritt sen trav. Traven kändes knackig och har ingen aning om det där med sittben för hittade ej takten men men. Sen två korta galopper första okej andra kändes som att hon drog å att jag ej hade kontroll men såg tydligen bra ut. Iaf detta var en lektion jag inte var motiverad för ridningen alls och bara kände varför hållet jag på med detta.

Hade skrivit ett långt bra enligt mig tidigare men det försvann ju pga klantig mig så som sagt väldigt irriterad nu!

Ovido - Quiz & Flashcards