busilusan

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Denna vecka

Av ingela larsson - 6 mars 2016 15:46

Måndagen va skola som vanligt och kommer inte ihåg att det var något direkt speciellt.

Tisdagen var oxå vanlig skoldag och sen på kvällen åkte vi till stallet och red. Taya var inte på så jättebra humör så det gick sådär men men.

Onsdagen gjorde vi gamla nationella läsförståelse i svenska för att få en inblick i hur det gick till. Hände nog inte så mycket mer i onsdags.

Torsdagen var vanlig skoldag och ridlektion på kvällen. På lektionen hade vi blandade basicövninar och jag red Tommy vilket jag inte gjort förut men tyckte det gick bra för att vara första gången och han var trevlig.

Fredagen flöt dagen i skolan på och på eftermiddagen sen så åkte vi till stallet för att hjälpa till på läger. Ställde in alla saker där vi skulle sova sen när alla kommit var det dags för middag och därefter ridning. Jag hjälpte till att fixa crannog inför voltige och sedan på voltigen och lite överallt. På kvällen satt vi och pluggade så jag tess och lisen pluggade väl till typ halv tolv.

Lördagen började vi med att hjälpa till att ställa fram frukost och äta själva för att sedan gå ut och fota lite hästar. Sen var det dags för ridning och uteritt så då gick vi med den gruppen som kunde lite mindre. Flätade sen upp lite manar och gick in och åt ugnspannkaka till lunch. Efter lunchen planerade vi nästa ridpass och bara pratade. Sen på ridpasset så red jag med barbacka på Taya vilket gick väldigt bra och hon lyssnade betydligt bättre än i tisdags. In  äta middag och sen stannade vi och kollade på mello, när det var slut så blev vi hämtade. Tack alla inblandade för två roliga och lärorika dagar.

Sen idag så besökte vi en gård pappa jobbat på förut och som mamma och pappas gamla lärare driver så det var kul och djuren var väldigt söta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingela larsson - 20 december 2017 12:00

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0774956743"

Av ingela larsson - 21 november 2017 19:14

Alltså hur ska man göra med bloggen egentligen? Har ibland så stor lust att blogga men när man väl sätter sig vid datorn så finns inte motivationen kvar och man vet inte hur man ska formulera ihop ett bra och snyggt inlägg som andra vill läsa. Har fu...

Av ingela larsson - 11 september 2017 18:11

Helgen började med att jag och Therese +mamma åkte ut till stallet efter att ha gett djuren. I stallet så red jag och Tess ut en kort sväng och därefter hjälpte jag Elin lite och så glad för hennes skull nu! Därefter åkte vi hem och kollade på tv och...

Av ingela larsson - 7 september 2017 16:04

Har vart väldigt dålig på att uppdatera här men fick lust att ta tag i bloggandet igen och då inte bara skriva inlägg om dagarna och så kom jag på att jag inte skrivit om årets lamm så därför tänkte jag göra det nu :)   Börjar med Disney då hon ä...

Av ingela larsson - 18 juli 2017 20:59

Som man kanske förstår på rubriken kommer det bli ett ganska känslofyllt inlägg nu och jag vet att jag tidigare skrivit att det ska bli mer possitivt men känner att jag måste få uttrycka mig någonstans så det får helt enkelt bli ett ganska övergripan...

Ovido - Quiz & Flashcards