busilusan

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av ingela larsson - 23 januari 2016 14:05

Kan börja med ridningen i tisdags kväll. Red Taya på halva lektionen och hon var väldigt duktig. Dock ville hon ej galoppera men hon är ju fortfarande under utbildning och banan är inte jättekul tycker hon så det är bara jobba mer med fattningar ute och sen kommer hon nog förstå på banan så småning om.


Onsdag

onsdagen var en vanlig skoldag enda skillnaden var att syslöjdsläraren ej var där så hade träslöjd istället.


Torsdag

var en vanlig skoldag. På kvällen red jag Ticky på lektionen och har ej ridit henne sedan jag kände att hon tog kontrollen över mig. Kände mig trygg på henne och nu när man tänker i efterhand gick det bra men just när jag red kändes hon så jobbig drog sig till de andra hästarna å ville ej ställa sig rätt osv. Men nu känner jag iaf att jag kan rida henne å ej behöver va rädd så det är ju bra.


Fredag

Började skoldagen med matte sen engelska,svenska,musik och efter lunch mentorstid. Kunde knappt fokusera i skolan igår och vet inte riktigt varför men dagen i skolan kändes rätt jobbig. Lyckades iaf komma igång med arbeten och känner att de är under kontroll. Efter att vi slutat mentorstiden hjälpte jag till att packa upp på syslöjden och sen blev vi hämtade av mamma och skjutsade till stallet. Åt först mellis och sedan löshoppade vi Taya och Björnen de fick skritta igång på banan när vi byggde hinder och skritta av när vi tog ner. När de var nere i hagen så fixade vi utebox och åkte sedan och hämtade Luna som varit hos fodervärd. Hon var så duktig hela tiden och allt gick bra.

Sen när vi blev hämtade åkte vi och hämtade pizza å sen hem så blev middag vid niotiden igår.


Idag

Städade och lite så på förmiddagen och vid lunch åkte vi och grillade på sjön. Hundarna var med och vi grillade korv och marchmellows och det var riktigt mysigt. Nu blogga och sen blir det plugga inför prov och göra läxor.

Ovido - Quiz & Flashcards